Za kulisami show-biznesu

W Cannes sławy przechadzają się po wielkim czerwonym dywanie. W sobotnie wieczory w TVN 24 pojawi się skromniejszy „Czerwony dywanik”, ale gwiazd nie zabraknie. Nowy program będzie zajmował się wydarzeniami ze świata sztuki i popkultury.

Publikacja: 17.07.2008 14:44

Za kulisami show-biznesu

Foto: Rzeczpospolita

Gorące relacje z Sejmu, opinie ekspertów w studiu, zażarte dyskusje polityków – do tego kanał informacyjny grupy ITI zdążył nas już przyzwyczaić. Jednak podczas wakacji polityka zamiera, więc TVN 24 zmienia ramówkę i chce się zająć doniesieniami z życia gwiazd. „Czerwony dywanik” poprowadzą Katarzyna Kozłowska i Andrzej Brzuszkiewicz (oboje na zdjęciu).

– Co tydzień wybierzemy wydarzenia, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę: ciekawe imprezy, premiery filmowe, płytowe, ale też informacje o kulisach show-biznesu – mówi Katarzyna Kozłowska. – W tym samym programie opowiemy np. o koncercie Nelly Furtado w Poznaniu czy festiwalu w Jarocinie, ale także o narodzinach dzieci Angeliny Jolie.

Program będzie się składał z kilku stałych elementów. – W każdym odcinku do studia zaprosimy gości: aktorów, reżyserów, muzyków, producentów filmowych – zapowiada Kozłowska. – Stałe miejsce będzie miał również przegląd prasy i najnowszych doniesień ze świata rozrywki.

Dwoje prowadzących ma zapewnić odmienne punkty widzenia. Katarzyna Kozłowska będzie zwolenniczką kultury wysokiej. Jest związana z TVN 24 od roku. Wcześniej prowadziła audycje muzyczne oraz magazyny kulturalne w radiu i telewizji. Andrzej Brzuszkiewicz – były szef działu krajowego „Vivy” – wejdzie w rolę obrońcy popkultury.

Jednak sezon ogórkowy w polityce to niejedyny powód zajmowania się przez prestiżowy kanał informacyjny lżejszą tematyką. Podobne programy są już w ramówkach zachodnich stacji telewizyjnych – kanał Piotra Waltera idzie za modą. – Show-biznes jest potężną gałęzią gospodarki, dlatego chcemy traktować go poważnie – dodaje Kozłowska.

Pojawienie się „Czerwonego dywanika” pokazuje, że TVN 24 wychodzi naprzeciw zainteresowaniom widzów. Kiedyś wartością była informacja, dziś rośnie znaczenie plotki. Wiele osób lubi wiedzieć, co słychać u Dody, jak ubiera się Paris Hilton, czy Amy Winehouse wyjdzie wreszcie z narkotycznego nałogu. Dowód? Ogromna popularność plotkarskich portali internetowych. TVN 24 – dbając o wizerunek i zachowanie dziennikarskich standardów – połączy w nowym programie niskie z wysokim, plotkę z wydarzeniem artystycznym, newsa z błahostką. Ten miszmasz to znak naszych czasów.

Gorące relacje z Sejmu, opinie ekspertów w studiu, zażarte dyskusje polityków – do tego kanał informacyjny grupy ITI zdążył nas już przyzwyczaić. Jednak podczas wakacji polityka zamiera, więc TVN 24 zmienia ramówkę i chce się zająć doniesieniami z życia gwiazd. „Czerwony dywanik” poprowadzą Katarzyna Kozłowska i Andrzej Brzuszkiewicz (oboje na zdjęciu).

– Co tydzień wybierzemy wydarzenia, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę: ciekawe imprezy, premiery filmowe, płytowe, ale też informacje o kulisach show-biznesu – mówi Katarzyna Kozłowska. – W tym samym programie opowiemy np. o koncercie Nelly Furtado w Poznaniu czy festiwalu w Jarocinie, ale także o narodzinach dzieci Angeliny Jolie.

Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Telewizja
„Duduś”, który skomponowała muzykę „Stawki większej niż życie” i „Czterdziestolatka”
Telewizja
Agata Kulesza w akcji: TVP VOD na podium za Netflixem, Teatr TV podwoił oglądalność
Telewizja
Teatr TV i XIII księga „Pana Tadeusza" napisana przez Fredrę
Telewizja
Teatr TV odbił się od dna. Powoli odzyskuje widownię i artystów