Reklama

Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Należąca do litewskiej grupy Maxima marka e-sklepu spożywczego Barbora nie dała rady w walce o polski rynek.

Publikacja: 28.02.2024 14:51

Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Foto: Adobe Stock

Barbora poinformowała, bez większego rozgłosu, że prowadzi wyprzedaż związaną z zamknięciem swojego e-sklepu. Tym samym litewska marka opuszcza polski rynek, na który weszła z ambitnymi planami podboju w styczniu 2021 roku. Ówczesny szef firmy Andrius Mikalauskas deklarował, że Barbora chce być e-sklepem „pierwszego wyboru” klientów i liderem rynku e-grocery.

Barbora wychodzi z Polski 

W szczytowym momencie Barbora realizowała dostawy dla klientów z Warszawy, Trójmiasta, Łodzi, Krakowa, Katowic, Częstochowy i Wrocławia. Próbowała podbić także rynek ekspresowych dostaw, ale ten projekt zarzuciła już dwa miesiące po uruchomieniu. W ostatnich miesiącach wyraźnie było widać, że Barbora ogranicza działalność – najpierw możliwość zakupów stracili klienci z Wrocławia, potem z Częstochowy, a w styczniu 2024 firma porzuciła Kraków.

Czytaj więcej

Solidny wzrost dochodów konsumentów musi znaleźć ujście

Litewska firma zdecydowała się na wycofanie z polskiego rynku, gdyż po pandemicznym boomie na e-zakupy nie ma już śladu. Polacy nie przerzucają się już tak szybko na e-zakupy, jak się spodziewano w czasie obowiązywania restrykcji i w dużej mierze nadal zakupów spożywczych dokonują w tradycyjny sposób.

Reklama
Reklama

Pod informacją o ostatniej promocji na profilu Barbory w mediach społecznościowych nieliczni klienci dziękują firmie, że była i wyrażają żal z powodu jej porażki na polskim rynku.

Grupa Maxima wciąż będzie na naszym rynku obecna – należy do niej sieć sklepów Stokrotka.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama