Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Należąca do litewskiej grupy Maxima marka e-sklepu spożywczego Barbora nie dała rady w walce o polski rynek.

Publikacja: 28.02.2024 14:51

Barbora poddaje się w Polsce. E-sklep z wielkimi ambicjami zamyka działalność

Foto: Adobe Stock

Barbora poinformowała, bez większego rozgłosu, że prowadzi wyprzedaż związaną z zamknięciem swojego e-sklepu. Tym samym litewska marka opuszcza polski rynek, na który weszła z ambitnymi planami podboju w styczniu 2021 roku. Ówczesny szef firmy Andrius Mikalauskas deklarował, że Barbora chce być e-sklepem „pierwszego wyboru” klientów i liderem rynku e-grocery.

Barbora wychodzi z Polski 

W szczytowym momencie Barbora realizowała dostawy dla klientów z Warszawy, Trójmiasta, Łodzi, Krakowa, Katowic, Częstochowy i Wrocławia. Próbowała podbić także rynek ekspresowych dostaw, ale ten projekt zarzuciła już dwa miesiące po uruchomieniu. W ostatnich miesiącach wyraźnie było widać, że Barbora ogranicza działalność – najpierw możliwość zakupów stracili klienci z Wrocławia, potem z Częstochowy, a w styczniu 2024 firma porzuciła Kraków.

Czytaj więcej

Solidny wzrost dochodów konsumentów musi znaleźć ujście

Litewska firma zdecydowała się na wycofanie z polskiego rynku, gdyż po pandemicznym boomie na e-zakupy nie ma już śladu. Polacy nie przerzucają się już tak szybko na e-zakupy, jak się spodziewano w czasie obowiązywania restrykcji i w dużej mierze nadal zakupów spożywczych dokonują w tradycyjny sposób.

Pod informacją o ostatniej promocji na profilu Barbory w mediach społecznościowych nieliczni klienci dziękują firmie, że była i wyrażają żal z powodu jej porażki na polskim rynku.

Grupa Maxima wciąż będzie na naszym rynku obecna – należy do niej sieć sklepów Stokrotka.

Barbora poinformowała, bez większego rozgłosu, że prowadzi wyprzedaż związaną z zamknięciem swojego e-sklepu. Tym samym litewska marka opuszcza polski rynek, na który weszła z ambitnymi planami podboju w styczniu 2021 roku. Ówczesny szef firmy Andrius Mikalauskas deklarował, że Barbora chce być e-sklepem „pierwszego wyboru” klientów i liderem rynku e-grocery.

Barbora wychodzi z Polski 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?