Rodzice będą mogli składać wnioski o 500 zł w dogodnej dla siebie formie – papierowej (osobiście w gminie lub za pośrednictwem poczty) lub przez internet. Ci, którzy postanowią skorzystać z dobrodziejstwa techniki, będą mogli złożyć wniosek za pośrednictwem resortowego systemu Emp@atia, Platformy Usług Elektronicznych ZUS i systemu banków świadczących usługi drogą elektroniczną.
– Wprowadzenie takiego rozwiązania powinno zapewnić rozładowanie potencjalnych kolejek. Wnioski będzie można wypełnić online, bez wychodzenia z domu – mówiła Anna Streżyńska, minister cyfryzacji na piątkowej konferencji.
Dla klientów warunkiem skorzystania z możliwości złożenia wniosku w elektronicznym systemie transakcyjnym banku będzie posiadanie w nim zweryfikowanego wcześniej rachunku, czyli takiego, którego założenie wymagało osobistej obecności w banku i przedstawienia tam dokumentu potwierdzającego tożsamość. Takie rozwiązanie ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa całej procedury.
Na razie trwają konsultacje z bankami. Jeszcze nie wiadomo, które umożliwią swoim klientom składanie wniosków.
W piątek rozpoczęły się szkolenia dla pracowników gmin, którzy będą przyjmować wnioski i wypłacać świadczenia w ramach programu Rodzina 500+.