„Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceausescu”: Powiatowa Lejdi Makbet

Sztuka Julii Holewińskiej „Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceausescu” w reżyserii Wojciecha Farugi z bydgoskiego Teatru Polskiego nie bez powodu zapraszana jest na wiele festiwali teatralnych.

Publikacja: 21.06.2024 17:00

„Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceausescu”, aut. i dram. Julia Holewińska, reż. i scen. Wojciech Farug

„Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceausescu”, aut. i dram. Julia Holewińska, reż. i scen. Wojciech Faruga, Teatr Polski w Bydgoszczy

Foto: Natalia Kabanow

Nie wiem, czy Elena, żona rumuńskiego dyktatora Nicolae Ceausescu, znała twórczość Szekspira i mówiła jej coś postać Lady Makbet, z pewnością znała natomiast opowieść o złotej rybce. Tam żona rybaka miała tak nieposkromione ambicje i żądzę władzy, że zakończyło się to i dla niej, i dla męża katastrofą. W sztuce „Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceausescu” Julia Holewińska bardziej niż na postaci rumuńskiego komunisty skupia się na osobie jego żony. Dziewczyna o imieniu Lenuta, która w młodości z biedy zajmowała się prostytucją i zarabiała na życie jako sprzątaczka w laboratorium chemicznym, jako żona komunistycznego przywódcy postanowiła napisać swoje życie na nowo.

Pozostało 82% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
(Nie)chciany prezydent
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Plus Minus
Ksawery Szlenkier: Tęsknię za beatem 4/4
Plus Minus
Jan Maciejewski: Stało się
Plus Minus
Jan Bończa-Szabłowski: Badał kapitalizm metodą obserwacji uczestniczącej
Plus Minus
Wolność motyla