UOKiK kontroluje e-sprzedawców

Z początkiem roku UOKiK podejmuje kontrole, by sprawdzić, czy handlujący w sieci dostosowali się do zmienionych przepisów – pisze Mikołaj Piaskowski.

Publikacja: 18.01.2016 09:53

UOKiK kontroluje e-sprzedawców

Foto: 123RF

Ustawa o prawach konsumenta weszła w życie w grudniu ubiegłego roku. Zmieniła zasady dotyczące robienia zakupów w sklepach tradycyjnych, w internecie („na odległość") czy na pokazach („poza lokalem przedsiębiorstwa"), a także składania reklamacji. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy dostosowali się do zmian. Po siedmiu miesiącach jej obowiązywania Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zapowiedział w specjalnym komunikacie, że na początku 2016 roku planuje przeprowadzić kompleksowe kontrole, by zweryfikować, czy przedsiębiorcy faktycznie dostosowali swoje rynkowe zachowania do obowiązujących przepisów. Wygląda na to, że to już ostatni moment dla przedsiębiorców na zmianę kwestionowanych przez UOKiK i niezgodnych z prawem praktyk.

Pozostało 87% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Marcin J. Menkes: Ryzyka prawne transakcji ze spółkami strategicznymi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Prawne
Iwona Gębusia: Polsat i TVN – dostawcy usług medialnych czy strategicznych?
Opinie Prawne
Mirosław Wróblewski: Ochrona prywatności i danych osobowych jako prawo człowieka
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Święczkowski nie zmieni TK, ale będzie bardziej subtelny niż Przyłębska
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Biznes umie liczyć, niech liczy na siebie