Nowy zawsze najatrakcyjniejszy

Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co dzieje się na rynku usług finansowych oferowanych przez banki. Aby przyciągnąć klientów, nie wystarczy już sławetne straszenie „wielką fuzją" (tak kiedyś w reklamie jeden z rywali próbował zrazić klientów do konkurencji).

Publikacja: 19.12.2017 21:46

Nowy zawsze najatrakcyjniejszy

Foto: Bloomberg

Teraz konsolidacja na rynku tak przybrała na sile (właściciela zmieniły choćby Alior i Pekao, a w ostatnich dniach ogłoszono przejęcie Deutsche Banku przez BZ WBK), że nikomu nie przychodzi to do głowy.

Rynek jest tak mocno konkurencyjny, że o nowych klientów coraz trudniej. To pewien paradoks, bo według badań co piąty Polak konta nie ma, a w tej grupie wielu po prostu go nie chce. Banki starają się znaleźć kolejne nisze. Są już więc oferty dla młodzieży, młodych małżeństw, wiele banków oferuje kontakt z administracją rządową. Szczególnie spektakularne było tu umożliwienie składania wniosków w programie 500+.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku