Zakup obiektu za 412 mln euro przez międzynarodowe konsorcjum inwestorów na czele z Allianz to największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo - Wschodniej. Ostateczna finalizacja transakcji planowana jest na wrzesień br., po otrzymaniu akceptacji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W procesie kupna konsorcjum Allianz doradzali eksperci z firmy Jones Lang LaSalle, a sprzedawcą jest Immofinanz Group.
Silesia City Center to jedno z największych centrów handlowych w Polsce, a zarazem największy obiekt tego typu na Śląsku - w 2012 r. liczba odwiedzających przekroczyła 15 mln osób. - Przejęcie przez konsorcjum Allianz Silesia City Center, jednego z flagowych polskich centrów handlowo – usługowych jest potwierdzeniem tego, że wiodące, bardzo dobrze zlokalizowane obiekty w miastach regionalnych, ze spójną i kompleksową ofertą, cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów zagranicznych. Transakcja ta potwierdza mocną pozycję Polski w całej Europie, jako stabilnego transparentnego rynku, o mocnych podstawach i perspektywach rozwoju, co jest kluczowe dla działalności inwestycyjnej największych graczy – mówi Agata Sekuła, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, Jones Lang LaSalle.
Na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, w pierwszym kwartale 2013 r. zrealizowano transakcje o wartości 638 mln euro. Eksperci Jones Lang LaSalle spodziewają się, że wartość umów kupna / sprzedaży na koniec 2013 r. będzie bliska ubiegłorocznemu wynikowi (i wyniesie ok. 2,75 mld euro. Dotychczas największe transakcje jeśli chodzi o sprzedaż centrów handlowych to sprzedaż warszawskich Arkadii oraz Złotych tarasów jak i łódzkiej Manufaktury – w ostatnim przypadku również za ok. 1,6 mld zł. pm