Reklama

Wreszcie ożywienie w kredytach mieszkaniowych. Będzie 100 tys. nowych hipotek?

W I kwartale 2023 r. widać ożywienie na rynku kredytowym – potwierdza raport AMRON-SARFiN. Podobnie może być w kolejnych kwartałach, ale to poprawa głównie w porównaniu z katastrofalnymi wynikami 2022 roku.

Publikacja: 30.05.2023 13:08

Wreszcie ożywienie w kredytach mieszkaniowych. Będzie 100 tys. nowych hipotek?

Foto: Adobe Stock

W I kw. 2023 r. udzielono 21 968 kredytów mieszkaniowych, czyli o ok. 16 proc. więcej niż w IV kwartale 2022 r. Wartość tych kredytów wyniosła 7,42 mld zł i wzrosła o 21 proc. w porównaniu z IV kw. minionego roku – wynika z najnowszego raport AMRON-SARFiN przedstawionego we wtorek. Wzrosła też, o 4,44 proc., średnia wartość kredytu do 339,5 tys. zł.

- W odniesieniu do dynamicznych spadków akcji kredytowej notowanych w 2022 roku, pierwszy kwartał 2023 przyniósł długo wyczekiwany wzrost, zarówno w ujęciu liczby, jak i wartości udzielonych kredytów mieszkaniowych. Jednak zdaniem ekspertów, skala kredytowania hipotecznego nadal pozostaje na bardzo niskim poziomie. Wysoką dynamikę wzrostów przypisać należy głównie efektowi bazy, czyli katastrofalnym wynikom 2022 roku – czytamy w raporcie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
Inwestorzy PRS mieli budować w Polsce na wyścigi. Co ich powstrzymało?
Nieruchomości
Marcin Dumania, prezes Sun & Snow: Może być więcej okazji na rynku apartamentów wakacyjnych
Nieruchomości
Polski kapitał docenił nieruchomości komercyjne
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Co grozi deweloperom za nieprzestrzeganie ustawy o jawności cen mieszkań?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama