Rusza kolejny etap budowy West Station w Warszawie

Rusza kolejny etap inwestycji przy dworcu PKP Warszawa Zachodnia. Międzynarodowa grupa deweloperska HB Reavis rozpoczęła prace nad drugim biurowcem kompleksu West Station, mającego docelowo zaoferować 68 tys. metrów kwadratowych biur.

Publikacja: 09.05.2016 14:14

Rusza kolejny etap budowy West Station w Warszawie

Foto: materiały prasowe

Przedsięwzięcie jest realizowane na terenach kolejowych wspólnie przez HB Reavis, PKP oraz kolejową spółkę deweloperską Xcity Investments. Kompleks ma być wart 650 mln zł. Podobnego typu inwestycja, choć z jeszcze większym rozmachem, ma się zacząć na gruntach przy dworcu Warszawa Gdańska: razem z dworcem na granicy Żoliborza i Śródmieścia powstanie kompleks biurowy wart blisko 2,2 mld zł. Zbuduje go firma Ghelamco.

W ramach West Station oddano już do użytku nowy dworzec Warszawa Zachodnia, a pierwszy z dwóch budynków biurowych będzie gotowy w trzecim kwartale tego roku. Budowa drugiego będzie sfinalizowana w rok później.

- Ukończyliśmy konstrukcję pierwszego budynku i już niebawem West Station I powita pierwszych najemców. Jestem przekonany, że realizacja II etapu pójdzie równie sprawnie – mówi Stanislav Frnka, prezes HB Reavis Poland.

Zagospodarowanie terenu przy stacji Warszawa Zachodnia to jeden z pierwszych projektów deweloperskich realizowanych przez PKP.

- Doświadczenia pokazują, że ten model współpracy dobrze się sprawdza. Oferujemy naszym partnerom grunty o ogromnym potencjale, w bardzo dobrych lokalizacjach – stwierdza Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu PKP.

Do tej pory PKP zakończyła dwa duże projekty deweloperskie - budowę nowych dworców z galeriami handlowymi w Poznaniu i Katowicach. W trakcie realizacji są projekty Gdynia Międzytorze i Wrocław Świebodzki. Przykładowo ten ostatni projekt obejmuje zarówno nowoczesną zabudowę jak i rewitalizację obiektów zabytkowych, wraz z przywróceniem ruchu do stacji Dworzec Świebodzki. Z kolei w projekcie Kraków Bosacka założono budowę części biurowej i hotelowej, podobnie jak w inwestycji Gdynia Międzytorze, gdzie dojdzie jeszcze zabudowa mieszkaniowa.

Mniejsze projekty realizowane są w Koninie i Mińsku Mazowieckim. W obu miastach powstaną nowe dworce, ale wraz z nimi zostaną wybudowane galerie handlowe. Przedsięwzięcie w Mińsku pochłonie 30 mln złotych. Inwestycja w Koninie będzie o 8 mln zł droższa. Obie budowy zostaną zrealizowane w ciągu 12 miesięcy. Mają być przykładem, że inwestorzy są także zainteresowani miastami mniejszymi. Pod uwagę brane są także nowe lokalizacje deweloperskich inwestycji PKP. Budynki biurowe, galerie handlowe, mieszkania i hotele powstałyby w kolejnych miejscach w Warszawie i Katowicach, a także w mniejszych miastach jak Kłodzko, Koło, Koszalin, Kutno, Łowicz, Oleśnica, Chorzów, Bielsko-Biała i Skarżysko-Kamienna.

Przedsięwzięcie jest realizowane na terenach kolejowych wspólnie przez HB Reavis, PKP oraz kolejową spółkę deweloperską Xcity Investments. Kompleks ma być wart 650 mln zł. Podobnego typu inwestycja, choć z jeszcze większym rozmachem, ma się zacząć na gruntach przy dworcu Warszawa Gdańska: razem z dworcem na granicy Żoliborza i Śródmieścia powstanie kompleks biurowy wart blisko 2,2 mld zł. Zbuduje go firma Ghelamco.

W ramach West Station oddano już do użytku nowy dworzec Warszawa Zachodnia, a pierwszy z dwóch budynków biurowych będzie gotowy w trzecim kwartale tego roku. Budowa drugiego będzie sfinalizowana w rok później.

Nieruchomości
Mniej za mieszkanie z drugiej ręki. Liderem spadków cen jest Kraków
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Nieruchomości
YIT Polska chce sprzedawać tysiąc mieszkań rocznie. Pierwszy wywiad z nowym prezesem
Nieruchomości
Duże mieszkania konkurują z domami. Są korekty cen
Nieruchomości
Nieruchomości fundacji rodzinnej i podatki
Nieruchomości
Dotacja lub zielony kredyt na termomodernizację na jedno kliknięcie?