Przedsięwzięcie jest realizowane na terenach kolejowych wspólnie przez HB Reavis, PKP oraz kolejową spółkę deweloperską Xcity Investments. Kompleks ma być wart 650 mln zł. Podobnego typu inwestycja, choć z jeszcze większym rozmachem, ma się zacząć na gruntach przy dworcu Warszawa Gdańska: razem z dworcem na granicy Żoliborza i Śródmieścia powstanie kompleks biurowy wart blisko 2,2 mld zł. Zbuduje go firma Ghelamco.
W ramach West Station oddano już do użytku nowy dworzec Warszawa Zachodnia, a pierwszy z dwóch budynków biurowych będzie gotowy w trzecim kwartale tego roku. Budowa drugiego będzie sfinalizowana w rok później.
- Ukończyliśmy konstrukcję pierwszego budynku i już niebawem West Station I powita pierwszych najemców. Jestem przekonany, że realizacja II etapu pójdzie równie sprawnie – mówi Stanislav Frnka, prezes HB Reavis Poland.
Zagospodarowanie terenu przy stacji Warszawa Zachodnia to jeden z pierwszych projektów deweloperskich realizowanych przez PKP.
- Doświadczenia pokazują, że ten model współpracy dobrze się sprawdza. Oferujemy naszym partnerom grunty o ogromnym potencjale, w bardzo dobrych lokalizacjach – stwierdza Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu PKP.