Klienci chcą kupować nowe mieszkania, ale wielkość popytu jest mocno uzależniona od banków. Lekka zmiana ich polityki na korzyść klientów od razu owocuje wzmożoną sprzedażą – twierdzi Sławomir Doliński, przewodniczący rady nadzorczej w firmie Dolcan.
Czego chcą klienci
W ofercie J.W. Construction największym zainteresowaniem cieszą się lokale o pow. ok. 50 mkw. – Klienci coraz częściej pytają o kawalerki i funkcjonalne mieszkania dwu- i trzypokojowe o mniejszym metrażu. W porównaniu z ostatnimi latami trudniej im zdobyć finansowanie na duże, ponad 70-metrowe lokale – tłumaczy Tomasz Panabażys, wiceprezes J.W. Construction Holding.
W spółce BARC Warszawa największym powodzeniem cieszą się lokale dwupokojowe o pow. ok. 44 – 47 mkw. oraz trzy pokoje o pow. ok. 59 – 63 mkw. Z kolei zdaniem przedstawicieli Polnordu wciąż popularne są też małe kawalerki. Także Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży z RED Real Estate Development, twierdzi, że najszybciej sprzedają się dwupokojowe mieszkania o niewielkiej powierzchni – 34 mkw.
– Polacy chcą mieć dziś więcej pokoi na tym samym metrażu. Klientów interesują gotowe inwestycje. Wzrosły również wymagania klienta co do jakości wykończenia i użytych materiałów w budynku. Dziś klient analizuje układ i funkcjonalność mieszkań, a potem skutecznie negocjuje warunki umowy i cenę – twierdzi Sławomir Doliński.
Zalew inwestycji
Firma Dom Development od początku roku wprowadziła na stołeczny rynek aż sześć nowych projektów (I etap Derby 14 na Białołęce, II etap Adria na Gocławiu, druga faza II etapu Saska na Pradze Południe, Wilno – budynki części Sawicz na Targówku, Akropol na Bemowie i Opera na Starówce).