Kulczyk Silverstein Properties (KSP) to joint venture pomiędzy Kulczyk Real Estate Holding oraz Silverstein Properties. Właśnie kupiła od Hochtief Development Poland dwa budynki biurowe w Warszawie - przy Placu Małachowskiego i przy ulicy Mazowieckiej. To kolejna transakcja po zakupie biurowca Stratos Office Center w sierpniu 2011 r. - Budynki, które nabyliśmy, dzięki wyjątkowej lokalizacji, architekturze i walorom użytkowym dają duże możliwości wzrostu wartości. Po zakończeniu prac modernizacyjnych i rewitalizacyjnych biurowce spełnią najwyższe standardy i staną się najbardziej prestiżowymi adresami stolicy" – mówi Piotr Krawczyński, członek zarządu KSP.
Do istniejącego budynku przy pl. Małachowskiego zostanie dobudowana nowa część na przylegającej działce. W skład kompleksu wejdzie obecny budynek biurowy o powierzchni 5 tys. mkw. oraz nowa część biurowa o powierzchni 7,6 tys. mkw., a także 1,5 tys. mkw. powierzchni handlowej i magazynowej. Z kolei biurowiec przy ulicy Mazowieckiej ma 3 tys. mkw., obecnie trwa jego modernizacja, która ma zakończyć się w sierpniu 2013 r.
- Koncentrujemy się na inwestycjach w największych miastach regionu Europy Środkowej i Wschodniej, które cechują się perspektywą wysokiego wzrostu gospodarczego. To segment rynku z ogromnym potencjałem – mówi Edgar Rosenmayr, członek zarządu KSP. Spółka planuje kolejne inwestycje w nieruchomości biurowe i handlowe na terenie Polski i regionu.
Nie jest to jedyna duża transakcja na rynku, właściciela zmienia też łódzkie centrum handlowe Manufaktura, największy tego typu obiekt w Polsce. 91 tys. mkw. tej galerii od Fonciere Euris, Rallye i Apsys kupuje Union Investment Real Estate. To jedna z największych transakcji na rynku centrów handlowych w Polsce. Apsys, dotychczasowy zarządca łódzkiego kompleksu, będzie sprawować tę funkcję również po zakończeniu procesu akwizycji. Inne szczegóły dotyczące transakcji nie zostały ujawnione, ma zostać sfinalizowana do końca 2012 r. Nie dotyczy ona sklepu Leroy Merlin oraz kina Cinema City, które pozostaną w rękach obecnych właścicieli. Manufakturę odwiedza rocznie około 20 mln klientów. W bezpośredniej strefie zasięgu tego regionalnego centrum mieszka około 2,5 mln osób.