Reklama

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Kolejna wielka fuzja w branży stanęła pod znakiem zapytania, kiedy brytyjski odpowiednik UOKiK skrytykował rodzinę Murdochów za „zbyt duży wpływ na opinię publiczną".

Aktualizacja: 25.01.2018 06:53 Publikacja: 24.01.2018 20:00

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Foto: 123RF

W ubiegłym roku na światowym rynku mediowym doszło do 1,85 tys. przejęć. To mniej więcej tyle samo co w 2016 r. (wzrost o 1,5 proc.). Choć łączna wartość dziesięciu największych planowanych fuzji spadła rok do roku aż o 39 proc., do 166 mld dol., nie można powiedzieć, że był to pod tym względem słaby lub nudny rok.

Na czele podsumowania przygotowanego przez bank inwestycyjny BerkeryNoyes znalazła się warta ponad 66 mld dol. fuzja wszech czasów, czyli przejęcie 21st Century Fox Ruperta Murdocha przez The Walt Disney Company. – Należy też pamiętać, że między 2015 i 2016 r. wartość dziesięciu największych transakcji się podwoiła, głównie za sprawą ogłoszonej w 2016 r. wartej 105,3 mld dol. akwizycji AT&T, które chciało kupić Time Warnera. W 2017 r. na rynku ogłoszono tylko dwie transakcje warte powyżej 10 mld dol., podczas gdy w 2016 były cztery, z kolei w 2015 r. żadnej – komentują autorzy raportu.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama