Reklama
Rozwiń
Reklama

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Kolejna wielka fuzja w branży stanęła pod znakiem zapytania, kiedy brytyjski odpowiednik UOKiK skrytykował rodzinę Murdochów za „zbyt duży wpływ na opinię publiczną".

Aktualizacja: 25.01.2018 06:53 Publikacja: 24.01.2018 20:00

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Foto: 123RF

W ubiegłym roku na światowym rynku mediowym doszło do 1,85 tys. przejęć. To mniej więcej tyle samo co w 2016 r. (wzrost o 1,5 proc.). Choć łączna wartość dziesięciu największych planowanych fuzji spadła rok do roku aż o 39 proc., do 166 mld dol., nie można powiedzieć, że był to pod tym względem słaby lub nudny rok.

Na czele podsumowania przygotowanego przez bank inwestycyjny BerkeryNoyes znalazła się warta ponad 66 mld dol. fuzja wszech czasów, czyli przejęcie 21st Century Fox Ruperta Murdocha przez The Walt Disney Company. – Należy też pamiętać, że między 2015 i 2016 r. wartość dziesięciu największych transakcji się podwoiła, głównie za sprawą ogłoszonej w 2016 r. wartej 105,3 mld dol. akwizycji AT&T, które chciało kupić Time Warnera. W 2017 r. na rynku ogłoszono tylko dwie transakcje warte powyżej 10 mld dol., podczas gdy w 2016 były cztery, z kolei w 2015 r. żadnej – komentują autorzy raportu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama