Reklama

Facebook notuje nawet 1000 procentowe wzrosty zainteresowania

W krajach, w których nakazano pozostanie w domach gwałtownie rośnie zainteresowanie komunikacją online.

Aktualizacja: 25.03.2020 16:54 Publikacja: 25.03.2020 15:40

Facebook notuje nawet 1000 procentowe wzrosty zainteresowania

Foto: AFP

Gigant mediów społecznościowych, do którego należą, obok Facebooka, Instagram i WhatsApp notuje znaczący wzrost ruchu na swoich platformach. We Włoszech, kraju z jednymi z najostrzejszych ograniczeń poruszania się obywateli, ruch w połączeniach grupowych wzrósł o ponad 1000 procent. Poza tym, we Włoszech o 70 proc. wzrósł czas spędzany w aplikacjach Facebooka.

Średnio w krajach najmocniej dotkniętych ograniczeniami ruch związany z przesyłaniem wiadomości wzrósł na wszystkich platformach Facebooka średnio o 50 procent. Facebook ma jednak świadomość że nie ochroni go to przed spadkami przychodów.

- Nie zarabiamy na wielu usługach, w których notujemy wzrost zaangażowania – cytuje komunikat Facebooka BBC.

Wzrost zainteresowania połączeniami grupowymi (i połączeniami wideo w ogóle) oznacza wzrost obciążeń. W związku z tym Facebook stara się monitorować wzorce korzystania ze swoich usług i zwiększać wydajność oraz pojemność swoich systemów. Jednak, co przyznają przedstawiciele koncerny, robi się to coraz trudniejsze – większość pracowników Facebooka pracuje aktualnie z domów, a koncern praktycznie codziennie notuje nowe rekordy użycia najważniejszych usług.

Reklama
Reklama

W celu poprawienia dostępności połączeń wideo oraz usług w ramach Facebook Watch, koncern obniżył już jakość wideo w Europie. Na podobny krok zdecydowały się już Netflix, Amazon czy Apple TV. Obniżenie jakości wideo oznacza, że filmy czy połączenia wideo w mniejszym stopniu obciążają sieć, umożliwiając kosztem jakości, na korzystanie z tych usług większej liczbie osób równocześnie.

Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama