"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów powraca "Rzeczpospolita". Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), dziennik ten w czerwcu 2023 roku odnotował blisko 3 tys. cytowań w polskich mediach.

Publikacja: 16.08.2023 14:52

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Foto: Gremi Media SA

Na drugim miejscu znalazł się TVN24 z liczbą prawie 2,9 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje Wirtualna Polska, którą cytowano wówczas 2,8 tys. razy.

"Rzeczpospolita" na szczycie opiniotwórczych mediów

W czerwcu polskie media często powoływały się m.in. na opublikowany w "Rzeczpospolitej" wywiad Jacka Nizinkiewicza z byłym prezydentem Lechem Wałęsą, który komentował swój udział w marszu 4 czerwca w Warszawie oraz wrócił pamięcią do wydarzeń z 1989.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Na podium zestawienia prasy "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Super Express"

Liderem opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje "Rzeczpospolita" – w czerwcu cytowana prawie 3 tys. razy. Na drugim miejscu z wynikiem 2,3 tys. wzmianek utrzymuje się "Gazeta Wyborcza". Podium zamyka "Super Express", cytowany w czerwcu 1,4 razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem ekonomiczno-biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsca stale zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Forbes", "Puls Biznesu" i "Parkiet".

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Gremi Media na siódmej pozycji wśród wydawnictw

Na miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw awansuje Agora, której redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,2 tys. razy. Na drugim miejscu utrzymuje się grupa Ringier Axel Springer z łącznym wynikiem ponad 4,8 tys. wzmianek badanych tytułów. Podium zamyka Cyfrowy Polsat (4,5 tys. powołań). Siódmą pozycję zajmuje Gremi Media z wynikiem ponad 3 tys. cytowań.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 303 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–30 czerwca 2023 roku..

Czytaj więcej

Serwisy Gremi Media, RP.pl i Parkiet.com, w rok podwoiły liczbę użytkowników

Na drugim miejscu znalazł się TVN24 z liczbą prawie 2,9 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje Wirtualna Polska, którą cytowano wówczas 2,8 tys. razy.

"Rzeczpospolita" na szczycie opiniotwórczych mediów

Pozostało 91% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie