The Metropolitan Opera i Teatr Bolszoj na ekranie kina Muranów

W sierpniu i wrześniu, warszawskie kino Muranów zaprezentuje najwspanialsze opery nowojorskiej sceny The Metropolitan Opera oraz przedstawienie baletowe Teatru Bolszoj.

Publikacja: 08.08.2014 12:37

"Eugeniusz Oniegin"

"Eugeniusz Oniegin"

Foto: materiały prasowe

Widzowie będą mieli okazję obejrzeć wybitne występy m.in. „Spartakusa", „Rigoletto", „Romeo i Julia".

„Eugeniusz Oniegin" Piotra Czajkowskiego, z udziałem dyrygenta Velerego Gergieva rozpocznie serię pokazów retransmisji widowisk z nowojorskiej The Metropolitan Opera. Spektakle najlepszej na świecie sceny operowej to wydarzenia nieprzeciętne, zarówno pod względem aktorskim i wokalnym. Od niemal 130 lat sala MET, każdego wieczoru wypełnia się prawie 4 tys. gośćmi z całego świata. Dzięki retransmisjom, polska publiczność ma okazję dołączyć do widowni najlepszych oper na świecie. W ramach pokazów odbędą się prezentacje: „Eugeniusza Oniegina" Piotra Czajkowskiego pod batutą Velerego Gergieva, z udziałem polskich artystów – Mariusza Kwietnia i Piotra Beczały (17.08.), „Rigoletto" Giuseppe Verdiego, w reżyserii nagradzanego Michele Mariottiego (31.08.), „Otello" Giseppe Verdiego, które zachwyciło krytyków i publiczność, z gwiazdorską obsadą (14.09.) oraz „Romeo i Julia" na podstawie dramatu Szekspira, pod batutą wybitnego Plácido Domingo (28.09.).

Wzorem MET poszedł najwspanialszy zespół baletowy na świecie – Teatr Bolszoj również postanowił prezentować swoje przedstawienia w formie transmisji na żywo. Warszawska widownia będzie miała więc okazję obejrzeć wybitne spektakle z choreografią Jurija Grigorowicza, wieloletniego dyrektora artystycznego zespołu baletowego Bolszoj. 24 sierpnia na ekranach kina Muranów zaprezentowany zostanie „Spartakus". „Spartakus" - balet opowiadający o powstaniu gladiatorów w starożytnym Rzymie i o ich walce o wolność. To monumentalny obraz o wieloplanowej akcji, wątkach tragicznych i lirycznych, pełen ostrych cięć dramatycznych z muzyką Arama Chaczaturiana. Historia moskiewskiego baletu sięga czasów carskiej Rosji (1776). W XX wieku zespół wypracował swój własny, niepowtarzalny styl. Balet Teatru Bolszoj przygotowuje przedstawienia, które wciąż są niedoścignionym wzorem dla innych zespołów baletowych, nawet tych zaliczających się do najwybitniejszych na świecie.

PROGRAM:

17.08. Eugeniusz Oniegin - Piotr Czajkowski (The Metropolitan Opera -retransmisja)

24.08. Spartakus (Teatr Bolszoj - retransmisja)

31.08. Rigoletto - Giuseppe Verdi (The Metropolitan Opera - retransmisja)

14.09. Otello - Giuseppe Verdi (The Metropolitan Opera - retransmisja)

28.09. Romeo i Julia - Charles-François Gounod (The Metropolitan Opera - retransmisja)

Widzowie będą mieli okazję obejrzeć wybitne występy m.in. „Spartakusa", „Rigoletto", „Romeo i Julia".

„Eugeniusz Oniegin" Piotra Czajkowskiego, z udziałem dyrygenta Velerego Gergieva rozpocznie serię pokazów retransmisji widowisk z nowojorskiej The Metropolitan Opera. Spektakle najlepszej na świecie sceny operowej to wydarzenia nieprzeciętne, zarówno pod względem aktorskim i wokalnym. Od niemal 130 lat sala MET, każdego wieczoru wypełnia się prawie 4 tys. gośćmi z całego świata. Dzięki retransmisjom, polska publiczność ma okazję dołączyć do widowni najlepszych oper na świecie. W ramach pokazów odbędą się prezentacje: „Eugeniusza Oniegina" Piotra Czajkowskiego pod batutą Velerego Gergieva, z udziałem polskich artystów – Mariusza Kwietnia i Piotra Beczały (17.08.), „Rigoletto" Giuseppe Verdiego, w reżyserii nagradzanego Michele Mariottiego (31.08.), „Otello" Giseppe Verdiego, które zachwyciło krytyków i publiczność, z gwiazdorską obsadą (14.09.) oraz „Romeo i Julia" na podstawie dramatu Szekspira, pod batutą wybitnego Plácido Domingo (28.09.).

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem