Reklama

Rachmaninow, Szczedrin - Tragedia Don José

3 lutego w Operze Krakowskiej odbyła się premiera spektaku "Rachmaninow, Szczedrin... (Tragedia Don José)". Projekt powstał w koprodukcji ze Słowackim Teatrem Narodowym (Slovenské národné divadlo) w Bratysławie.

Aktualizacja: 09.02.2012 09:54 Publikacja: 09.02.2012 09:53

"Rachmaninow, Szczedrin... (Tragedia Don José)"; fot. Peach Perfect

"Rachmaninow, Szczedrin... (Tragedia Don José)"; fot. Peach Perfect

Foto: materiały prasowe

Zobacz galerię zdjęć

Tematem pierwszej części, opartej na II Koncercie Fortepianowym Siergieja Rachmaninowa jest poszukiwanie miłości w jej romantycznych wariantach. W drugiej opowieść o miłości gęstnieje, zamieniając się w dramat zazdrości i pożądania. Wszystko to za sprawą suity „Carmen" według opery G. Bizeta, napisana w 1960 r. przez współczesnego kompozytora rosyjskiego, Rodiona Szczedrina specjalnie dla swojej żony, primabaleriny Teatru Bolszoj, Maji Plisieckiej.

Ondrej Šoth, znany słowacki choreograf, opracowując własną wersję „Carmen" zawęził opowieść o zgubnym pożądaniu do tytułowej Carmen, José, Escamillo i Micaeli. Katalizatorem ich zachowań jest Śmierć, piąta postać dramatu. Scenografię i kostiumy przygotował Andrii Sukhanov, tancerz, choreograf i scenograf, dyrektor baletu Słowackiego Teatru Narodowego w Bratysławie.

www.opera.krakow.pl

 

Reklama
Reklama

Zobacz galerię zdjęć

Tematem pierwszej części, opartej na II Koncercie Fortepianowym Siergieja Rachmaninowa jest poszukiwanie miłości w jej romantycznych wariantach. W drugiej opowieść o miłości gęstnieje, zamieniając się w dramat zazdrości i pożądania. Wszystko to za sprawą suity „Carmen" według opery G. Bizeta, napisana w 1960 r. przez współczesnego kompozytora rosyjskiego, Rodiona Szczedrina specjalnie dla swojej żony, primabaleriny Teatru Bolszoj, Maji Plisieckiej.

Reklama
Kultura
Arrasy i abakany na Wawelu. A także inne współczesne dzieła w królewskich komnatach
Kultura
„Halloween Horror Nights”: noc, w którą horrory wychodzą poza ekran
Kultura
Nie żyje Elżbieta Penderecka, wielka dama polskiej kultury
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama