Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".
Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.
Grzegorz Jarzyna, dyrektor naczelny i artystycznego warszawskiego TR Warszawa został doceniony za m.in. wybitne kreacje teatralne, mistrzowski talent i odwagę. Kapituła doceniła artystę również za "największą intuicję wśród polskich twórców w interpretowaniu rzeczywistości naszych czasów i natury współczesnego człowieka".
Krzysztof Warlikowski, dyrektor artystyczny Nowego Teatru w Warszawie, otrzymał statuetkę m.in. za "odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze".
Warlikowski odbierając nagrodę powiedział: "Trochę dziwnie się czuję jako Supermarka. Korzystam jednak z tego spotkania i wzorem Szekspira, który napisał Miarkę za miarkę , zaproponuje państwu markę za markę . Zapraszam do Nowego Teatru, który prowadzę w Warszawie, nie tylko na przedstawienia, ale także do współpracy. Mam nadzieję, że nie będzie tak, jak w żydowskim dowcipie w opowiadaniu o Dybuku, że sprawa zostanie połowicznie załatwiona, tzn. że są już ci, którzy chcą wziąć, ale nie ma tych, którzy chcieliby dać".