Reklama
Rozwiń

Nagroda Culture.pl Superbrands dla Jarzyny i Warlikowskiego

Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna otrzymali nagrodę Culture.pl. Została ona przyznana po raz pierwszy, podczas warszawskiej gali VI edycji nagród Superbrands Polska

Publikacja: 26.05.2012 09:11

www.culture.pl

www.culture.pl

Foto: materiały prasowe

Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".

Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.

Grzegorz Jarzyna, dyrektor naczelny i artystycznego warszawskiego TR Warszawa został doceniony za m.in. wybitne kreacje teatralne, mistrzowski talent i odwagę. Kapituła doceniła artystę również za "największą intuicję wśród polskich twórców w interpretowaniu rzeczywistości naszych czasów i natury współczesnego człowieka".

Krzysztof Warlikowski, dyrektor artystyczny Nowego Teatru w Warszawie, otrzymał statuetkę m.in. za "odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze".

Warlikowski odbierając nagrodę powiedział: "Trochę dziwnie się czuję jako Supermarka. Korzystam jednak z tego spotkania i wzorem Szekspira, który napisał Miarkę za miarkę , zaproponuje państwu markę za markę . Zapraszam do Nowego Teatru, który prowadzę w Warszawie, nie tylko na przedstawienia, ale także do współpracy. Mam nadzieję, że nie będzie tak, jak w żydowskim dowcipie w opowiadaniu o Dybuku, że sprawa zostanie połowicznie załatwiona, tzn. że są już ci, którzy chcą wziąć, ale nie ma tych, którzy chcieliby dać".

Reklama
Reklama

Nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona została z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.

Nominacji dokonali eksperci Instytutu Adama Mickiewicza oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła w składzie: Piotr Bratkowski ("Newsweek"), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny"), Zdzisław Pietrasik ("Polityka"), Marta Strzelecka ("Wprost"), Jacek Tomczuk ("Przekrój") oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn.

.

 

Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".

Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Kultura
Kendrick Lamar i 50 Cent na PGE Narodowym. Czy przeniosą rapową wojnę do Polski?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Patronat Rzeczpospolitej
Gala 50. Nagrody Oskara Kolberga już 9 lipca w Zamku Królewskim w Warszawie
Kultura
Biblioteka Książąt Czartoryskich w Krakowie przejdzie gruntowne zmiany
Kultura
Pod chmurką i na sali. Co będzie można zobaczyć w wakacje w kinach?
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama