Reklama

Nagroda Culture.pl Superbrands dla Jarzyny i Warlikowskiego

Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna otrzymali nagrodę Culture.pl. Została ona przyznana po raz pierwszy, podczas warszawskiej gali VI edycji nagród Superbrands Polska

Publikacja: 26.05.2012 09:11

www.culture.pl

www.culture.pl

Foto: materiały prasowe

Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".

Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.

Grzegorz Jarzyna, dyrektor naczelny i artystycznego warszawskiego TR Warszawa został doceniony za m.in. wybitne kreacje teatralne, mistrzowski talent i odwagę. Kapituła doceniła artystę również za "największą intuicję wśród polskich twórców w interpretowaniu rzeczywistości naszych czasów i natury współczesnego człowieka".

Krzysztof Warlikowski, dyrektor artystyczny Nowego Teatru w Warszawie, otrzymał statuetkę m.in. za "odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze".

Warlikowski odbierając nagrodę powiedział: "Trochę dziwnie się czuję jako Supermarka. Korzystam jednak z tego spotkania i wzorem Szekspira, który napisał Miarkę za miarkę , zaproponuje państwu markę za markę . Zapraszam do Nowego Teatru, który prowadzę w Warszawie, nie tylko na przedstawienia, ale także do współpracy. Mam nadzieję, że nie będzie tak, jak w żydowskim dowcipie w opowiadaniu o Dybuku, że sprawa zostanie połowicznie załatwiona, tzn. że są już ci, którzy chcą wziąć, ale nie ma tych, którzy chcieliby dać".

Reklama
Reklama

Nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona została z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.

Nominacji dokonali eksperci Instytutu Adama Mickiewicza oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła w składzie: Piotr Bratkowski ("Newsweek"), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny"), Zdzisław Pietrasik ("Polityka"), Marta Strzelecka ("Wprost"), Jacek Tomczuk ("Przekrój") oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn.

.

 

Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".

Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Kultura
Arrasy i abakany na Wawelu. A także inne współczesne dzieła w królewskich komnatach
Kultura
„Halloween Horror Nights”: noc, w którą horrory wychodzą poza ekran
Kultura
Nie żyje Elżbieta Penderecka, wielka dama polskiej kultury
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama