Tak wynika z nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, którą w piątek przyjęli posłowie.
Punkty kontaktowe mają pomagać konsumentom, którzy korzystają z usług świadczonych drogą elektroniczną. Otrzymają oni tam informacje o swoich prawach i obowiązkach, a także o procedurach reklamacyjnych. Informacje udzielane będą m.in. drogą elektroniczną. [b]Pracownicy punktów kontaktowych doradzą też, jak korzystać z uprawnień konsumenckich. [/b] Tam dowiemy się także, kto może nam pomóc w dochodzeniu roszczeń – dostaniemy adresy organizacji pozarządowych, odpowiedzialnych urzędów, rzeczników konsumentów.
Punkty pomogą też e-sklepom pytającym o swoje obowiązki wobec klientów. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie takich punktów. O tym zdecyduje minister gospodarki.
Oprócz tego powstanie punkt kontaktowy dla administracji. Ma on współpracować ze swoimi odpowiednikami w innych krajach Unii Europejskiej. Będzie zbierał informacje o ważnych decyzjach administracyjnych i orzeczeniach sądowych, a także o praktykach i obyczajach związanych w e-handlem.
Teraz ustawą zajmie się Senat. Punkty powstaną w ciągu sześciu miesięcy od jej wejścia w życie.