Reklama

Koniec błędnych cen i awantur przy kasie? Wchodzą elektroniczne etykiety

Kolejne sieci wprowadzają systemy elektronicznych etykiet, które połączone z systemem kasowym pozwalają uniknąć pomyłek w wysokości cen. Na ten krok zdecydował się także Lidl i rozwija system takich wyświetlaczy.

Publikacja: 10.05.2023 14:21

Koniec błędnych cen i awantur przy kasie? Wchodzą elektroniczne etykiety

Foto: Bloomberg

- Wprowadzamy system elektronicznych etykiet cenowych (ELS), dzięki którym klienci zawsze mają dostęp do aktualnych cen i mogą podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Obecnie elektroniczne etykiety cenowe są już stosowane między innymi we wszystkich sklepach w Poznaniu oraz licznych placówkach w Warszawie czy Wrocławiu - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik sieci Lidl w Polsce. - Łącznie wdrożono je już w ponad 200 sklepach sieci, a prace nadal trwają. Z końcem maja 2023 r. ESL pojawi się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska, zaś do końca sierpnia br. planowane jest wprowadzenie systemu we wszystkich sklepach - dodaje.

Czytaj więcej

Żabka wzbudza kontrowersje. Ministerstwo Zdrowia: „kierujemy sprawę do prokuratury”

Jak podkreśla firma, dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mieć dodatkową gwarancję dostępu do aktualnych cen. Ma to także sprawić, że będą podejmować świadome decyzje zakupowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący ma zawsze pewność, że dane takie jak cena, kraj pochodzenia, gramatura czy informacje o promocjach są zawsze prawidłowe. Zaś w razie zmiany cen w centralnym systemie zobaczy ją także konsument.

- Jest to szczególnie istotne przy porannych zakupach, kiedy w sklepie wprowadzanych jest najwięcej zmian. Na wyświetlaczach znajdują się różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny - podaje firma.

Ma być to także ułatwienie dla pracowników i odciążenie ich z zajęć, które mogą zostać zautomatyzowane. Elektroniczne oznaczenia cenowe są podobne do ramek, w których umieszczane są informacje o cenach, wydrukowane na papierze. Klient znajdzie je przy półkach z towarami. Wyświetlacze cen są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami. Dzięki temu wszystkie zmiany są przenoszone na e-cenówki w momencie ich aktualizacji w komputerze. Dlatego wymiana cen przez pracowników będzie przebiegać nie tylko wydajniej, ale i szybciej.

Reklama
Reklama

Elektroniczne etykiety wprowadzane są już od jakiegoś czasu do sieci hipermarketów, rozwiązanie również znane jest z sieci Żabka.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama