„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Drugie życie odzyskanego z oceanów plastiku nigdy nie wyglądało tak uroczo.

Publikacja: 13.03.2023 15:10

„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Foto: www.oglivy.com

Wprowadzaniu nowej serii pluszaków Blåvingad do sieci sklepów Ikea towarzyszy zabawna kampania agencji Ogilvy, która podkreśla ich pochodzenie. Zrobione z recyklowanego plastiku pluszaki wyglądają jak delfin, sycylijski płetwal błękitny i orka, a towarzyszące im spoty reklamowe zabawnie nawiązują do pochodzenia odpadów, z których powstały.

Urocza pluszowa orka, zachęca na przykład: „możesz namalować mnie, jak francuskie dziewczyny”, nawiązując tym samym do hitu kinowego sprzed ćwierć wieku.  Z kolei delfin stwierdza, że jest „zwierzęciem imprezowym”, gdyż pochodzi od słomki i plastikowego kubeczka.

Kampanią z uroczymi pluszakami będącymi de facto drugim życiem wyrzucanego beztrosko plastiku Ikea chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Po pierwsze, chce promować nową serię zabawek, a po drugie chce wzmocnić swój wizerunek koncernu, któremu nie jest obca troska o środowisko i który zwiększa udział materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Czy to się udaje szwedzkiej sieci znanej także choćby z dbania o samowystarczalność energetyczną swoich sklepów? To już każdy klient musi ocenić sam. Na pewno kampania, która na razie, jak informuje serwis Nowy Marketing, pojawiła się w ZEA, Katarze, Egipcie i Omanie, może się podobać.

www.oglivy.com

Produkty z kolekcji Blåvingad są dostępne w Polsce, choć nie towarzyszy im kampania reklamowa. Orka, na przykład, kosztuje 49,99 zł.

Wprowadzaniu nowej serii pluszaków Blåvingad do sieci sklepów Ikea towarzyszy zabawna kampania agencji Ogilvy, która podkreśla ich pochodzenie. Zrobione z recyklowanego plastiku pluszaki wyglądają jak delfin, sycylijski płetwal błękitny i orka, a towarzyszące im spoty reklamowe zabawnie nawiązują do pochodzenia odpadów, z których powstały.

Urocza pluszowa orka, zachęca na przykład: „możesz namalować mnie, jak francuskie dziewczyny”, nawiązując tym samym do hitu kinowego sprzed ćwierć wieku.  Z kolei delfin stwierdza, że jest „zwierzęciem imprezowym”, gdyż pochodzi od słomki i plastikowego kubeczka.

Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu