„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Drugie życie odzyskanego z oceanów plastiku nigdy nie wyglądało tak uroczo.

Publikacja: 13.03.2023 15:10

„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem". IKEA promuje pluszaki z recyklingu

Foto: www.oglivy.com

Wprowadzaniu nowej serii pluszaków Blåvingad do sieci sklepów Ikea towarzyszy zabawna kampania agencji Ogilvy, która podkreśla ich pochodzenie. Zrobione z recyklowanego plastiku pluszaki wyglądają jak delfin, sycylijski płetwal błękitny i orka, a towarzyszące im spoty reklamowe zabawnie nawiązują do pochodzenia odpadów, z których powstały.

Urocza pluszowa orka, zachęca na przykład: „możesz namalować mnie, jak francuskie dziewczyny”, nawiązując tym samym do hitu kinowego sprzed ćwierć wieku.  Z kolei delfin stwierdza, że jest „zwierzęciem imprezowym”, gdyż pochodzi od słomki i plastikowego kubeczka.

Kampanią z uroczymi pluszakami będącymi de facto drugim życiem wyrzucanego beztrosko plastiku Ikea chce upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Po pierwsze, chce promować nową serię zabawek, a po drugie chce wzmocnić swój wizerunek koncernu, któremu nie jest obca troska o środowisko i który zwiększa udział materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Czy to się udaje szwedzkiej sieci znanej także choćby z dbania o samowystarczalność energetyczną swoich sklepów? To już każdy klient musi ocenić sam. Na pewno kampania, która na razie, jak informuje serwis Nowy Marketing, pojawiła się w ZEA, Katarze, Egipcie i Omanie, może się podobać.

www.oglivy.com

Produkty z kolekcji Blåvingad są dostępne w Polsce, choć nie towarzyszy im kampania reklamowa. Orka, na przykład, kosztuje 49,99 zł.

Wprowadzaniu nowej serii pluszaków Blåvingad do sieci sklepów Ikea towarzyszy zabawna kampania agencji Ogilvy, która podkreśla ich pochodzenie. Zrobione z recyklowanego plastiku pluszaki wyglądają jak delfin, sycylijski płetwal błękitny i orka, a towarzyszące im spoty reklamowe zabawnie nawiązują do pochodzenia odpadów, z których powstały.

Urocza pluszowa orka, zachęca na przykład: „możesz namalować mnie, jak francuskie dziewczyny”, nawiązując tym samym do hitu kinowego sprzed ćwierć wieku.  Z kolei delfin stwierdza, że jest „zwierzęciem imprezowym”, gdyż pochodzi od słomki i plastikowego kubeczka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Trzęsienie ziemi w Burberry. Firma chce być jeszcze bardziej ekskluzywna
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Handel
Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji
Handel
Coraz mniejszy import Rosji. Problemy narastają
Handel
Obuwniczy gigant ma umowę z konsorcjum banków. Założyciel zdradza nam plan
Handel
Dariusz Miłek, założyciel CCC: Wszystko, czego potrzebuję już mam
Handel
Potężna awaria prądu w Warszawie. Zamknięte galerie handlowe i IKEA