Reklama

Analitycy typują spółki na kwiecień

W I kwartale portfel techniczny „Parkietu" zarobił 10,4 proc. To o 8,5 pkt proc. więcej niż WIG. Eksperci wskazali sześć spółek na kolejny miesiąc.

Publikacja: 01.04.2021 21:00

Analitycy typują spółki na kwiecień

Foto: Bloomberg

W typowaniu spółek do nowego portfela udział wzięło siedmiu ekspertów od analizy wykresów. Wskazane przez nich spółki to: CCC, Kęty, LiveChat, Police, PKP Cargo i Toya. Przedstawiciel branży IT został wskazany przez dwóch analityków, więc jego waga w portfelu wynosi 28,6 proc., podczas gdy pozostałe spółki mają równy udział – po 14,3 proc.

Podobnie jak miesiąc temu, tak i teraz w zestawieniu dominują przedstawiciele mWIG40. Oprócz wskazanego dwukrotnie LiveChatu są to Kęty i PKP Cargo. Ponadto mamy po jednym przedstawicielu indeksów WIG20 (CCC), sWIG80 (Toya) i szerokiego WIG-u (Police). Patrząc na to zestawienie z nieco szerszej perspektywy, można powiedzieć, że eksperci stawiają zdecydowanie na „misie", a więc na siłę. O ile bowiem indeks blue chips od kilku tygodni pozostaje w konsolidacji między 1900 i 2000 pkt, o tyle mWIG40 i sWIG80 trzymają się układów wzrostowych, a w marcu wyznaczyły ich nowe szczyty. Dodajmy, że oba wskaźniki małych i średnich spółek utrzymują się powyżej ruchomego wsparcia w postaci 50-sesyjnej średniej, podczas gdy WIG20 od tej średniej oddalić się nie może, przecinając ją co kilka sesji w górę lub w dół.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Krajowe indeksy ugięły się po ciężarem podaży
Giełda
Byki ugrały tyle, ile się dało na GPW
Giełda
Jerome Powell wlał optymizm na giełdy. Kolejnym testem będzie Nvidia
Giełda
Odrabianie strat po piątkowej wyprzedaży
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Giełda
Najgorsza sesja od kwietniowego krachu. I to na własne życzenie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama