„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2024
Aktualizacja: 04.09.2019 21:30 Publikacja: 04.09.2019 21:30
Bariery we współpracy występują zarówno po stronie małych, jak i dużych firm. Potrzeba determinacji, by je pokonać – podkreślali uczestnicy panelu „Polskie MŚP w łańcuchu wartości dużych firm”
Foto: Fotorzepa/Tomasz Jodłowski
– Z naszych badań wynika, że w Polsce tylko 54 proc. firm w ogóle współpracuje z innymi firmami, a tylko 38 proc. dużych podmiotów deklaruje współpracę z sektorem MŚP. To pokazuje, że poziom współpracy jest niezadowalający. Warto się zastanowić, jak zmienić tę sytuację – jak małe podmioty mogą budować swój potencjał, stawać się coraz bardziej konkurencyjne i interesujące dla dużych firm – mówiła Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości podczas panelu „Polskie MŚP w łańcuchu wartości dużych firm".
Potrzebne są wspólne działania wszystkich interesariuszy związanych z internetem i wychowywaniem dzieci.
Joint action is needed from all stakeholders concerned with the internet and raising children.
Trzeba wykorzystać dostępne dane i technologie, aby zapewnić pacjentowi szybszy dostęp do usług medycznych – mówi Monique Clua Braun, Country President Novartis Poland.
Digitalizacja już teraz pomaga skrócić czas potrzebny na udzielenie pomocy pacjentom. Pomaga też monitorować stan pacjenta w szpitalu – mówi Jens Jakob Gustmann, lider regionu Europy Środkowej i Wschodniej w firmie Philips.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Potrzebujemy w UE regulacji bardziej nastawionych na innowacje i współpracę – mówi Stephan Schraff, Head Public Affairs EU, Bayer.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Finansowanie, którego warunki zależą od spełnienia wskaźników z obszaru ESG, jest dostępne dla szerokiego grona firm, od największych po małe. Nie zależy też od branży – podkreśla Paweł Derengiewicz, dyrektor Biura Finansowania Strukturyzowanego w Banku BNP Paribas.
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski zaprasza na finałowy etap jesienno-zimowego programu „Otwieramy się!”. To ponad 40 projektów artystycznych.
Jako przedsiębiorca masz obowiązki nie tylko w stosunku do siebie samego. Jako podatnik musisz także realizować zobowiązania – przede wszystkim podatkowe – wobec państwa. Nowy przedsiębiorca łatwo może się w nich pogubić, a z tym wiążą się poważne konsekwencje. Zobacz, w jaki sposób Mała Księgowość pomoże Ci wywiązać się ze wszystkich swoich obowiązków, zrobić to na czas i uniknąć kary.
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku. Kiedy odchodzą, aby przetestować, co mają do zaoferowania inne programy – często wracają, uznając Małą Księgowość za najlepszy wybór.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Zmiany w programie Czyste Powietrze są konieczne
Czy dostawa paczek może być czynnikiem decydującym o sukcesie sklepu internetowego? Bez wątpienia tak! Szybkie i bezbłędne realizowanie zamówień to klucz do budowania satysfakcji klientów i ich lojalności wobec marki. Dowiedz się, jak dzięki abonamentowi InPost firmy mogą optymalizować logistykę, redukować koszty i budować zaufanie klientów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas