Dane o sprzedaży detalicznej okazały się dosyć rozczarowujące. To kolejny sygnał wskazujący na złą sytuację gospodarczą eurolandu. - Warto przypomnieć, że sprzedaż detaliczna w IV kwartale spadła o 1,2 proc., co wskazuje, że wydatki konsumenckie mocno się wówczas zmniejszyły a PKB spadł trzeci raz z rzędu - wskazuje Howard Archer, ekonomista z firmy badawczej IHS Global Insight.
Tymczasem sprzedaż detaliczna w Polsce w grudniu 2012 roku spadła o 0,7 proc. w ujęciu rocznym po spadku o 2,7 proc. rok do roku w listopadzie, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 2,2 proc. - wynika z danych Eurostatu.
Dane Eurostatu obejmują także najmniejsze firmy, zatrudniające poniżej 10 pracowników, czyli w tym przypadku małe, rodzinne sklepy. Natomiast dane te nie biorą pod uwagę sprzedaży samochodów.
Według GUS sprzedaż detaliczna w Polsce w grudniu spadła o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a miesiąc do miesiąca wzrosła o 15,1 proc.