Elektroniczne planszówki powalczą o zwycięstwo

Multiboard, projekt poznańskich studentów wygrał polską edycję technologicznego Imagine Cup. Zwycięzcy pojadą do Petersburga walczyć z drużynami z całego świata

Publikacja: 05.04.2013 16:04

Elektroniczne planszówki powalczą o zwycięstwo

Foto: Ministerstwo Gospodarki

Organizowany przez firmę Microsoft Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Honorowym patronem inicjatywy jest Ministerstwo Gospodarki.

Tytuł drużyny narodowej trafił w tym roku do zespołu TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który startował w kategorii Innowacje. Projekt zwycięzców - platforma Multiboard - umożliwia korzystanie z gier planszowych w wersji elektronicznej. W skład zwycięskiej drużyny weszli Tadeusz Makuch, Aleksandra Olejniczak, Stefania Tempłowicz oraz Bartosz Matuszewski, a mentorem zespołu był Zbigniew Paszkiewicz. Drużyna Narodowa, która będzie nas reprezentować na finałach światowych w Rosji.

- Konkurs Imagine Cup pokazuje, że dzięki wyobraźni i pasji można stworzyć innowacyjne rozwiązania technologiczne, które będą później wykorzystywane w nauce, pracy lub prowadzeniu własnej firmy – powiedział wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan podczas krajowego finału 11. już edycji konkursu Imagine Cup.

- Udział w konkursie otwiera wiele możliwości naukowych i biznesowych przed jego uczestnikami – powiedział wiceminister Bogdan. Podkreślił, że wielu dotychczasowych laureatów otworzyło swoje firmy i realizuje się zawodowo. – Jestem dumny, że tak wielu absolwentów polskich uczelni pracuje w Dolinie Krzemowej w najlepszych na świecie firmach z sektora ICT – dodał.

Przypomniał, że Polscy studenci stawali na podium w światowych finałach aż 21 razy, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich. - Dzięki Imagine Cup najlepsze projekty mają szansę na sfinansowanie i promocję, a uczestnicy mogą pochwalić się udokumentowanymi osiągnięciami i umiejętnościami – wyjaśnił.

W tym roku w konkursie bierze udział 300 tys. uczestników ze 150 różnych krajów - powiedział dyrektor działu nowych technologii Microsoft Rafał Albin. Dodał, że polska edycja od wielu lat wyróżnia się na tle pozostałych krajów, zarówno pod względem jakości, jak i liczby zgłaszanych projektów. W 2013 r. w krajowej edycji udział wzięły 102 drużyny z 43 uczelni. Suma nagród na etapie ogólnoświatowym wynosi 300 tys. dol.

Jako najlepsze rozwiązanie w kategorii Projekty Społeczne wybrano projekt Smart Farm - system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym.

W kategorii Gry najlepszy okazała się gra Idea zaprojektowana przez zespół Ad Infinitum z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii. System wiąże ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz tzw. usługi w chmurze.

Specjalne wyróżnienie otrzymał projekt z Politechniki Gdańskiej Lumi Map, który umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko za pomocą QR kodów lub technologii zbliżeniowej.

Wyróżnienie trafiło też do zespołu APPengers z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie. Projekt przeznaczony jest dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy mogą np. informować innych użytkowników, jakie panują warunki na wybranej trasie lub w którym miejscu znajduje się w danej chwili autobus.

Wyróżnienie otrzymali również autorzy projektu Space Explorer z Politechniki Gdańskiej. Opracowali oni encyklopedię wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.

Organizowany przez firmę Microsoft Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Honorowym patronem inicjatywy jest Ministerstwo Gospodarki.

Tytuł drużyny narodowej trafił w tym roku do zespołu TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który startował w kategorii Innowacje. Projekt zwycięzców - platforma Multiboard - umożliwia korzystanie z gier planszowych w wersji elektronicznej. W skład zwycięskiej drużyny weszli Tadeusz Makuch, Aleksandra Olejniczak, Stefania Tempłowicz oraz Bartosz Matuszewski, a mentorem zespołu był Zbigniew Paszkiewicz. Drużyna Narodowa, która będzie nas reprezentować na finałach światowych w Rosji.

Pozostało 81% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli