Odważne, pomysłowe firmy w finale konkursu

Wiemy, że nie do końca spełniamy kryteria konkursu, ale chcieliśmy spróbować – to wyjaśnienie słyszeliśmy kilkakrotnie, gdy informowaliśmy firmy, iż ich marka, niestety, nie kwalifikuje się do rywalizacji o główną nagrodę – wartą kilkaset tysięcy złotych kampanię reklamową ufundowaną przez PKO Bank Polski.

Publikacja: 19.12.2012 00:30

Nagroda i okazja do wypromowania się skusiła w tym roku jeszcze większą niż w pierwszej edycji konkursu grupę kandydatów.

Niestety znaczna część z nich nie spełniła wymagań określonych przez Radę Polskich Marek; najczęściej były problemy z osiągnięciem wymaganej wielkości sprzedaży pod marką (co najmniej 20 mln zł) i jej konsumenckim charakterem. Do ostatecznej rozgrywki rada zakwalifikowała siedem brandów reprezentujących siedem różnych branż i różnej wielkości firmy.

Wybrana siódemka pokazuje, że swoją markę można i warto budować nie tylko na rynkach, które od lat kojarzą się z markowymi produktami. Mocny brand jest istotny również w przypadku sieci aptek, funduszy inwestycyjnych czy suplementów diety. Kandydaci startujący w naszym konkursie dowodzą, że właściwy wybór znaku towarowego bardzo pomaga w kształtowaniu silnego brandu.

Lepiej nie stawiać tu na prowizoryczne rozwiązania, które potem mogą utrudniać rozwój marki i zmuszać właściciela do kosztownych przeróbek i rebrandingów.

Ważne jest, by już na początku, znaleźć odpowiednią nazwę i logo, przywołujące oczekiwane i oczywiście pozytywne skojarzenia. Potwierdzają to tegoroczni finaliści w konkursie Młoda Marka Sukcesu.

Wszyscy są też przykładem, że nawet mając ograniczone środki na kampanie reklamowe, można skutecznie budować swój wizerunek sięgając po tańsze rozwiązania, choć wymagające często większego wysiłku. Uczestnictwo w wydarzeniach sportowych i kulturalnych, product placement, udział w testach jakości, programy lojalnościowe, obecność w mediach społecznościowych – to tylko część z nich. Podejmowane działania najlepiej pokazują, że kandydaci zgłoszeni w naszym konkursie, doskonale rozumieją, iż marka to siła, która sama w sobie stanowi kapitał ich firmy.

Prezentujemy odważne firmy, które mają świadomość znaczenia własnej marki i nie omijają żadnej okazji, by wzmacniać swoje marki. Udział w naszym konkursie jest tego najlepszym przykładem.

asta

Nagroda i okazja do wypromowania się skusiła w tym roku jeszcze większą niż w pierwszej edycji konkursu grupę kandydatów.

Niestety znaczna część z nich nie spełniła wymagań określonych przez Radę Polskich Marek; najczęściej były problemy z osiągnięciem wymaganej wielkości sprzedaży pod marką (co najmniej 20 mln zł) i jej konsumenckim charakterem. Do ostatecznej rozgrywki rada zakwalifikowała siedem brandów reprezentujących siedem różnych branż i różnej wielkości firmy.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy