Bank Pekao wprowadza system płatności i akceptacji płatności mobilnych w Polsce - PeoPay. Według banku wyróżnikiem rozwiąznia jest mi.n. funkcja PeoPay mPOS, czyli możliwość akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla przedsiębiorców. Nowy system płatności jest dostępny zarówno dla obecnych klientów banku, jak i osób nieposiadających konta w Pekao.
PeoPay to rozwiązanie obejmujące aplikację płatniczą dla klientów indywidualnych pozwalającą płacić przy użyciu smartfona w sklepach i w internecie, przesyłać pieniądze na numer telefonu, czy bezpośrednio przekazywać je pomiędzy posiadaczami aplikacji. System PeoPay obejmuje także aplikację do akceptacji płatności mobilnych dla punktów usługowo-handlowych PeoPay mPOS, dzięki której płatności bezgotówkowe mogą być akceptowane za pośrednictwem telefonu, bez konieczności posiadania terminala POS.
Aby rozpocząć używanie PeoPay wystarczy rejestracja w aplikacji pobranej na telefon i otwarcie rachunku do płatności mobilnych. Posiadacze karty prepaid Banku Pekao mogą powiązać aplikację z rachunkiem swojej karty. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym.
Podstawowy sposób płatności w systemie PeoPay oparty jest na QR kodach. Zarówno płatność w sklepie na tradycyjnych terminalach POS, w internecie, jak i w PeoPay mPOS odbywa się poprzez zeskanowanie zaprezentowanego na ekranie QR kodu i wpisanie indywidualnego ePINu. W terminalach POS nie przystosowanych do wyświetlania QR kodów istnieje alternatywna możliwość zapłacenia z użyciem 6 cyfrowego kodu.
Przesyłanie pieniędzy możliwe jest na numer telefonu komórkowego (użytkownik nie posiadający PeoPay dostanie sms z informacją jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze), poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC.