Nie wiadomo dlaczego konsultanci zajmujący się reklamą i wzmacnianiem marek uważają, że ich klienci lubią czytać lekkie, lekko egzaltowane i lekko oczywiste poradniki. Ale ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej takich książek i wciąż się sprzedają, to widocznie guru od komunikacji mają rację. Stosują powtarzalną metodę: anegdota i prosta, trochę psychologizująca recepta jak sobie radzić z określonym problemem. Wszystko po to by skłonić potencjalnych czytelników do zastanowienia się nad reakcjami, sposobem komunikowania się i oceniania otoczenia. Celem takich poradników jest ułatwienie czytelnikom wywierania skutecznego wpływu na klientów, partnerów oraz pracowników. Wszystko w "livestylowym" sosie.
Tak właśnie napisana jest najnowsza publikacja Sally Hogshead "Zafascynuj ich" . Autorka flirtuje z czytelnikami podtytułem "7 metod na skuteczną perswazję i wzbudzanie zachwytu". A opowieść o fascynacji zaczyna od rozdziału "Wielkie O - mówiąc o fascynacji, zacznijmy od seksu, OK". Trochę w tym kokieterii, a trochę pewności siebie kogoś, kto dostał wiele nagród za wymyślanie haseł reklamowych. Jeśli więc ktoś lubi takie poradniki, po lekturze których nie tylko podbuduje swoją psyche, ale też pozna wiele anegdot, wyników badań naukowych i cytatów, to to jest lektura dla niego.
A jeśli nie ma w sobie cierpliwości na długie kreatywne opowieści - powinien sięgnąć po bardziej klasyczne poradniki.