Hakerzy z Korei Płn. chcieli wykraść formułę szczepionki Pfizera?

Korea Północna starała się wykraść formułę szczepionki na COVID-19, poprzez włamanie do systemu komputerowego koncernu Pfizer - twierdzi południowokoreańska Narodowa Służba Wywiadu (NIS).

Publikacja: 16.02.2021 11:12

Hakerzy z Korei Płn. chcieli wykraść formułę szczepionki Pfizera?

Foto: AFP

arb

O doniesieniach południowokoreańskiego wywiadu informuje agencja informacyjna Yonhap.

Yonhap nie podaje, kiedy próba włamania do systemu komputerowego Pfizera została podjęta, ani czy zakończyła się sukcesem.

Pfizer jak dotąd nie skomentował tych doniesień.

W ubiegłym roku hakerzy z Korei Północnej mieli próbować włamać się do systemów komputerowych co najmniej dziewięciu innych firm pracujących nad szczepionkami na COVID-19 - w tym do firmy Johnson & Johnson, Novavax czy AstraZeneca.

Wywiad Korei Północnej informował o powstrzymaniu hakerów z północy przed włamaniem się do systemów południowokoreańskich firm pracujących nad szczepionką na COVID-19.

Zdaniem ekspertów ds. ochrony zdrowia hakerzy z Korei Północnej są zainteresowani zapewne sprzedażą formuły na szczepionkę stronie trzeciej, niż pozyskaniem informacji pozwalającej na produkcję szczepionki w Korei Północnej.

Korea Północna ma otrzymać blisko 2 mln szczepionek AstraZeneca na COVID-19 w pierwszej połowie tego roku w ramach programu COVAX pilotowanemu przez WHO.

Oficjalnie w Korei Północnej nie wykryto jak dotąd zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.

Diagnostyka i terapie
Rak prostaty. Komu jeszcze grozi seryjny zabójca?
Diagnostyka i terapie
Cyfrowe narzędzia w patomorfologii przyspieszają diagnozowanie raka
Diagnostyka i terapie
Depresja lekooporna. Problem dotyczy 30 proc. pacjentów
Diagnostyka i terapie
„Nie za wszystkie leki warto płacić z pieniędzy publicznych”
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Diagnostyka i terapie
Blisko kompromisu w sprawie reformy polskiej psychiatrii
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką