Największy w Europie producent samochodów zwiększył po 2 miesiącach sprzedaż o 4,7 proc. do 1,47 mln sztuk, nie licząc ciężarówek Scanii i MAN. Gdy pułap 10 mln aut rocznie stał się możliwy, grupa skupi się teraz na poprawie jakości osiąganych wyników, liczy zwłaszcza na zwiększenie marż wraz ze stopniowym wprowadzaniem nowej modułowej płyty podłogowej MQB dla szerokiej gamy modeli.
- Bardziej niż kiedykolwiek naszym celem jest jakościowy wzrost - podkreślił prezes Martin Winterkorn.
Volkswagen pracuje nad obniżeniem kosztów produkcji i skróceniem czasu montażu różnych pojazdów małej i średniej wielkości wykorzystując płytę MQB, która pozwala na standaryzację metod produkcji i stosowanie większej liczby tych samych podzespołów. W październiku Niemcy ogłosili, że liczą na wypracowanie w tym roku oszczędności miliarda euro, bo liczba pojazdów na płycie MQB może niemal podwoić się do 2 mln i wzrosnąć do 4 mln w 2016 r.
W 2013 r. grupa VW zwiększyła sprzedaż o 4,9 proc. do 9,73 mln pojazdów, wyprzedzając General Motors i plasując się na drugim miejscu na świecie, za Toyotą.
Większe korzyści z jakości zostaną osiągnięte dzięki pogłębieniu współpracy z Porsche przejętym w 2012 r. i z działań prowadzących do integracji z MAN i Scanią. W przyszłym roku dostawy VW zwiększą się, bo grupa planuje w latach 2014-15 ponad 100 premier i aut po liftingu.