Rekordowe plany Volkswagena i BMW

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów, o 4 lata wcześniej niż zakładał, a BMW ponad 2 mln limuzyn

Publikacja: 13.03.2014 16:40

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów

Foto: Bloomberg

Największy w Europie producent samochodów zwiększył po 2 miesiącach sprzedaż o 4,7 proc. do 1,47 mln sztuk, nie licząc ciężarówek Scanii i MAN. Gdy pułap 10 mln aut rocznie stał się możliwy, grupa skupi się teraz na poprawie jakości osiąganych wyników, liczy zwłaszcza na zwiększenie marż wraz ze stopniowym wprowadzaniem nowej modułowej płyty podłogowej MQB dla szerokiej gamy modeli.

- Bardziej niż kiedykolwiek naszym celem jest jakościowy wzrost - podkreślił prezes Martin Winterkorn.

Volkswagen pracuje nad obniżeniem kosztów produkcji i skróceniem czasu montażu różnych pojazdów małej i średniej wielkości wykorzystując płytę MQB, która pozwala na standaryzację metod produkcji i stosowanie większej liczby tych samych podzespołów. W październiku Niemcy ogłosili, że liczą na wypracowanie w tym roku oszczędności miliarda euro, bo liczba pojazdów na płycie MQB może niemal podwoić się do 2 mln i wzrosnąć do 4 mln w 2016 r.

W 2013 r. grupa VW  zwiększyła sprzedaż o 4,9 proc. do 9,73 mln pojazdów, wyprzedzając General Motors i plasując się na drugim miejscu na świecie, za Toyotą.

Większe korzyści z jakości zostaną osiągnięte dzięki pogłębieniu współpracy z Porsche przejętym w 2012 r. i  z działań prowadzących do integracji z MAN i Scanią. W przyszłym roku dostawy VW zwiększą się, bo grupa planuje w latach 2014-15 ponad 100 premier i aut po liftingu.

BMW  też idzie na rekord

BMW również planuje zwiększenie w tym roku sprzedaży do 2 mln limuzyn albo więcej, po wypracowaniu lepszych wyników od oczekiwanych.

Zysk operacyjny EBIT działu samochodowego zmalał w IV kwartale o 14 proc. do 1,77 mld euro, mimo większej sprzedaży, na skutek wydatków na premiery kolejnych modeli i na technologie oszczędnego spalania paliwa. Analitycy spodziewali się większego spadku, do 1,68 mld euro.

Nakłady inwestycyjne, które doprowadziły do pojawienia się elektrycznego i3 i następnej generacji Mini, pomogą firmie z Monachium znowu zwiększyć sprzedaż w tym roku w warunkach ostrej konkurencji ze strony Audi i Mercedesa-Benza. - Przewidujemy dalszy wzrost wielkości sprzedaży, co da nam nowy kolejny wysoki pułap - stwierdził prezes Norbert Reithofer.

W 2013 r. grupa BMW dostarczyła 1,96 mln aut BMW, Mini i Rolls-Royce dzięki wzrostowi o 19,7 proc. w Chinach i o 8,1 proc. w  USA. Audi dostarczył 1,57 mln, a  Mercedes-Benz 1,566 mln. Jeśli chodzi o modele, to sedany serii 3 zapewniły wzrost o 23 proc., Mini sprzedawały się bez zmian, a Rolls-Royce osiągnęły poprawę o 1,5 proc.

Największy w Europie producent samochodów zwiększył po 2 miesiącach sprzedaż o 4,7 proc. do 1,47 mln sztuk, nie licząc ciężarówek Scanii i MAN. Gdy pułap 10 mln aut rocznie stał się możliwy, grupa skupi się teraz na poprawie jakości osiąganych wyników, liczy zwłaszcza na zwiększenie marż wraz ze stopniowym wprowadzaniem nowej modułowej płyty podłogowej MQB dla szerokiej gamy modeli.

- Bardziej niż kiedykolwiek naszym celem jest jakościowy wzrost - podkreślił prezes Martin Winterkorn.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki