Rekordowe plany Volkswagena i BMW

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów, o 4 lata wcześniej niż zakładał, a BMW ponad 2 mln limuzyn

Publikacja: 13.03.2014 16:40

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów

Volkswagen zamierza w tym roku sprzedać ponad 10 mln pojazdów

Foto: Bloomberg

Największy w Europie producent samochodów zwiększył po 2 miesiącach sprzedaż o 4,7 proc. do 1,47 mln sztuk, nie licząc ciężarówek Scanii i MAN. Gdy pułap 10 mln aut rocznie stał się możliwy, grupa skupi się teraz na poprawie jakości osiąganych wyników, liczy zwłaszcza na zwiększenie marż wraz ze stopniowym wprowadzaniem nowej modułowej płyty podłogowej MQB dla szerokiej gamy modeli.

- Bardziej niż kiedykolwiek naszym celem jest jakościowy wzrost - podkreślił prezes Martin Winterkorn.

Volkswagen pracuje nad obniżeniem kosztów produkcji i skróceniem czasu montażu różnych pojazdów małej i średniej wielkości wykorzystując płytę MQB, która pozwala na standaryzację metod produkcji i stosowanie większej liczby tych samych podzespołów. W październiku Niemcy ogłosili, że liczą na wypracowanie w tym roku oszczędności miliarda euro, bo liczba pojazdów na płycie MQB może niemal podwoić się do 2 mln i wzrosnąć do 4 mln w 2016 r.

W 2013 r. grupa VW  zwiększyła sprzedaż o 4,9 proc. do 9,73 mln pojazdów, wyprzedzając General Motors i plasując się na drugim miejscu na świecie, za Toyotą.

Większe korzyści z jakości zostaną osiągnięte dzięki pogłębieniu współpracy z Porsche przejętym w 2012 r. i  z działań prowadzących do integracji z MAN i Scanią. W przyszłym roku dostawy VW zwiększą się, bo grupa planuje w latach 2014-15 ponad 100 premier i aut po liftingu.

BMW  też idzie na rekord

BMW również planuje zwiększenie w tym roku sprzedaży do 2 mln limuzyn albo więcej, po wypracowaniu lepszych wyników od oczekiwanych.

Zysk operacyjny EBIT działu samochodowego zmalał w IV kwartale o 14 proc. do 1,77 mld euro, mimo większej sprzedaży, na skutek wydatków na premiery kolejnych modeli i na technologie oszczędnego spalania paliwa. Analitycy spodziewali się większego spadku, do 1,68 mld euro.

Nakłady inwestycyjne, które doprowadziły do pojawienia się elektrycznego i3 i następnej generacji Mini, pomogą firmie z Monachium znowu zwiększyć sprzedaż w tym roku w warunkach ostrej konkurencji ze strony Audi i Mercedesa-Benza. - Przewidujemy dalszy wzrost wielkości sprzedaży, co da nam nowy kolejny wysoki pułap - stwierdził prezes Norbert Reithofer.

W 2013 r. grupa BMW dostarczyła 1,96 mln aut BMW, Mini i Rolls-Royce dzięki wzrostowi o 19,7 proc. w Chinach i o 8,1 proc. w  USA. Audi dostarczył 1,57 mln, a  Mercedes-Benz 1,566 mln. Jeśli chodzi o modele, to sedany serii 3 zapewniły wzrost o 23 proc., Mini sprzedawały się bez zmian, a Rolls-Royce osiągnęły poprawę o 1,5 proc.

Biznes
W branży drzewnej ubywa drewna, przybywa długów. Oto główny powód
Biznes
InPost Rafała Brzoski nastawił celownik. Będą kolejne akwizycje?
Biznes
Polska firma chce dostarczać e-doręczenia w całej Europie. Zawarła ważny sojusz
Materiał Promocyjny
Karta kredytowa to wygodny sposób na sfinansowanie niespodziewanych wydatków
Biznes
Polska armia zyska oczy. MON kupuje satelity za setki milionów złotych