Zatrudnieni w małych i średnich przedsiębiorstwach uważają, że nowoczesne technologie są kluczowe dla rozwoju firm, w których pracują. Takiego zdania jest aż 64 proc. pracowników z sektora MSP objętych badaniem przeprowadzonym na zlecenie Microsoftu przez Ipsos MORI.

Szczególnym wsparciem w wykonywaniu obowiązków są technologie mobilne. Wynika to z faktu, że aż 56 proc. respondentów z Polski regularnie wykonuje zadania służbowe poza godzinami biurowymi, z czego niemal połowa (46 proc.) jako przyczynę wskazuje „zbyt wiele obowiązków". Dlatego aż 72 proc. ankietowanych postrzega urządzenia mobilne jako wsparcie w swoich codziennych obowiązkach. W przypadku pracowników sektora MSP z całej Europy wskaźnik wynosi tylko 66 proc., co świadczy o tym, że Polacy znacznie częściej niż ich koleżanki i koledzy z innych krajów zabierają pracę do domu.

Sytuacja prędko się nie zmieni bo, jak wynika z badania, pracownicy małych i średnich firm spodziewają się, że będzie im przybywało obowiązków, co tłumaczą rozwojem spółek, które ich zatrudniają (32 proc. odpowiedzi) oraz zwiększeniem konkurencji na rynku (34 proc.). – Wyniki badania pokazują gotowość polskich MSP do wdrożenia nowoczesnego, bardziej mobilnego i elastycznego stylu pracy, który przełoży się na bardziej efektywną realizację zadań służbowych – uważa Wojciech Życzyński, dyrektor odpowiedzialny za sektor MŚP w polskim oddziale Microsoft.

Popyt na technologie mobilne wynika również z rosnącej popularności pracy zdalnej. Co prawda wciąż 37 proc. respondentów, gdyby im dano wybór, pracowałoby w biurze, ale już kolejne 30 proc. wybrałoby własny dom. Z kolei 13 proc. preferowałoby pracę na wolnym powietrzu.

W tym kontekście nie powinno dziwić, że aż 80 proc. ankietowanych oczekuje, że pracodawca umożliwi im zdalny (mobilny) dostęp do dokumentów firmowych. Dla porównania: dla całej Europy wskaźnik wynosi 74 proc. Wśród pożądanych technologii bardzo często (77 proc. odpowiedzi) wskazywane są narzędzia pozwalające na współpracę z kolegami w wielu lokalizacjach.