Według informacji udostępnionych przez Apple w ostatnim czasie osiągnięto porozumienie w sprawie transakcji zbliżeniowych w sklepach elektronicznych Best Buy oraz trzech sieciach gastronomicznych: KFC, Chili's oraz Strbucks. Best Buy już zaczął przyjmować płatności w 1400 placówkach. KFC oraz Chili's udostępnią tę formę płatności wiosną przyszłego roku. Starbucks na razie testuje program pilotażowy, aby udostępnić usługę we wszystkich 7500 placówkach w ciągu przyszłego roku.
Apple stoi przed poważnym wyzwaniem, bo chce aby jego serwis uwzględniał także programy lojalnościowe i zniżki przysługujące stałym klientom poszczególnych sieci, co wymaga dość żmudnych przygotowań informatycznych.
Apple nie jest jedyną firmą oferującą serwis płatności zbliżeniowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. (Apple Pay jest dostępny jedynie w najnowszych generacjach iPhone'ów od wersji 6 w górę). W ubiegłym miesiącu głowny konkurent, Google, wystartował z serwisem Android Pay pozwalającym na dokonywanie transakcji za pośrednictwem telefonów pracujących na tym systemie operacyjnym. Z kolei Samsung oferuje użytkownikom serwis Samsung Pay, ktory dzięki technologii paska magnetycznego LoopPay jest dostępny w większej liczbie placówek handlowych niż usługi konkurentów.
Według eMarketera walka o klienta będzie bardzo zacięta, bo rynek płatności zbliżeniowych jest bardzo obiecujący. W 2015 roku dostęp do tego rodzaju usług będzie miało w już 22,6 miliona użytkowników smartfonów w USA. Do 2018 roku liczba ta wzrośnie do 57 milionów.