Reklama

Amica chce wrócić do zysków. Nowa strategia producenta AGD

Nowa strategia producenta AGD zakłada między innymi wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 roku oraz powyżej 7 proc. w latach 2030+. Ponadto spółka chciałaby wypłacać do 35 proc. osiąganego zysku netto w formie dywidendy.

Publikacja: 27.09.2024 10:52

Amica

Amica

Foto: Adobe Stock

Amica w strategii „Back to profitability” zapowiada, że celem jest osiągnięcie 5 proc. rentowności EBITDA w 2027 roku oraz 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z zapisami strategii grupa kapitałowa Amica zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 roku oraz powyżej 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z założeniami, wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) miałby osiągnąć poziom 14 proc. w 2027 r. oraz przekroczyć 17 proc. w latach 2030+. Spółka chciałaby utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35 proc. osiąganego zysku netto w formie dywidendy.

Czytaj więcej

Polska po akcesji do UE stała się potęgą w produkcji sprzętu AGD

Amica chce skupić się na krajach europejskich

Spółka chciałaby utrzymywać wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2 oraz osiągnąć 25 proc. marży brutto na sprzedaży produktów w roku 2027 oraz 28 proc. w latach 2030+. Amica zakłada również osiągnięcie marży 7 proc. na poziomie EBITDA i trwały powrót do rentowności.

- Misją spółki jest oferowanie trwałych i niezawodnych sprzętów AGD z najwyższej jakości obsługą w celu ułatwienia codziennego życia konsumentom, respektując dziedzictwo lokalnych marek i lokalne tradycje. Wizją Grupy Amica jest stanie się najbardziej rekomendowaną marką sprzętu grzejnego na kluczowych rynkach w Europie – czytamy w dokumencie. Amica jest największym polskim producentem AGD, obecnym na wielu rynkach zagranicznych.

Spółka zamierza skupić się na sprzedaży w krajach europejskich, choć jeszcze niedawno sygnalizowała chęć podboju rynku amerykańskiego. Dobre wyniki generują rynki wschodu, jak np. Kazachstan.

Reklama
Reklama
Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama