Amica chce wrócić do zysków. Nowa strategia producenta AGD

Nowa strategia producenta AGD zakłada między innymi wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 roku oraz powyżej 7 proc. w latach 2030+. Ponadto spółka chciałaby wypłacać do 35 proc. osiąganego zysku netto w formie dywidendy.

Publikacja: 27.09.2024 10:52

Amica

Amica

Foto: Adobe Stock

Amica w strategii „Back to profitability” zapowiada, że celem jest osiągnięcie 5 proc. rentowności EBITDA w 2027 roku oraz 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z zapisami strategii grupa kapitałowa Amica zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3 proc. w 2027 roku oraz powyżej 7 proc. w latach 2030+. Zgodnie z założeniami, wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) miałby osiągnąć poziom 14 proc. w 2027 r. oraz przekroczyć 17 proc. w latach 2030+. Spółka chciałaby utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35 proc. osiąganego zysku netto w formie dywidendy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca