#RZECZoBIZNESIE: Grażyna Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile może być atrakcyjny nie tylko dla Play

Z Play mamy uzupełniające się bazy klientów. Nie walczymy ze sobą. Jest jeszcze jeden operator dla którego jesteśmy podobnie atrakcyjni – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes sieci komórkowej Virgin Mobile Polska, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 22.01.2018 13:59 Publikacja: 22.01.2018 13:35

#RZECZoBIZNESIE: Grażyna Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile może być atrakcyjny nie tylko dla Play

Foto: tv.rp.pl

Gość przypomniała, że podpisana niedawno umowa z Play zawiera opcję na kupienie Virgin Mobile Polska w 2020 r.

- Od samego początku działamy na infrastrukturze technicznej Play. Jest to nasz partner technologiczny. Operatorzy znają się od kilku lat. Jest to duży plus przy wycenie i zamykaniu transakcji – tłumaczyła Piotrowska-Oliwa.

Zaznaczyła, że inwestorem Virgin Mobile CEE i Vergin Mobile Polska nie jest tylko firma Virgin, ale inwestorzy finansowi. - Horyzont wyjścia z transakcji telekomunikacyjnych to 5-7 lat. Można się było spodziewać, że taka transakcja sprzedaży po urośnięciu firmy nastąpi. Zakładamy, że będzie to 2020 r. - mówiła.

Virgin Mobile jest największym operatorem wirtualnym z 60 proc. udziałem w rynku.

Piotrowska-Oliwa zaznaczyła, że nie jest to transakcja sprzedaży. - Jest to umowa, która mówi o tym, że Play ma opcję na zakup. To nie oznacza, że transakcja będzie miała miejsce – tłumaczyła.

- Co z marką zrobi nowy właściciel trudno teraz mówić – dodała.

Przyznała, że marka Virgin Mobile stała się bardzo rozpoznawalna. - Jesteśmy na poziomie Nju Mobile i Heyah. To może być argument, żeby nam się dobrze przyjrzeć w ciągu następnych 2 lat – oceniła.

- Z Play mamy uzupełniające się bazy klientów. Nie walczymy ze sobą. Jest jeszcze jeden operator dla którego jesteśmy podobnie atrakcyjni, którego nazwy nie zdradzę – dodała.

Piotrowska-Oliwa wyjaśniła, że przez zmiany na rynku telekomunikacyjnym wydłużył się okres obecności na rynku, czyli wyjścia z inwestycji. - Inwestorzy najpierw chcieli wyjść maksymalnie do 2019 r. - przypomniała.

- Pierwsze uderzenie to był obowiązek rejestracji pre-paidów. Myśmy zarejestrowali 93 proc. naszej bazy klientów, ale spadła dostępność kart. U niektórych operatorów sięgnęło to 70 proc. U nas, z 60 tys. punktów, gdzie można było pre-paid kupić, obowiązek rejestracji w szybkim czasie było w stanie wykonać 30 tys. Koszty wzrosły, a sprzedaż pre-paida spadła - tłumaczyła Piotrowska-Oliwa.

Zdradziła, że firma jest bardzo blisko osiągnięcia granicy zyskowności.

- Rok 2018 może być dobry dla telefonii komórkowej. Trudno mi sobie wyobrazić coś gorszego, co mogłoby się zadziać, niż wprowadzana na łapu capu rejestracja – prognozowała.

- Można spodziewać się stabilizacji i wzrostu, odbicia się od dna – dodała.

Przyznała, że tylko operatorzy wirtualni mają potencjał bycia przejętym bez dużych konsekwencji ze strony urzędu antymonopolowego. - Kupienie takiego operatora nie zmieni przewagi rynkowej w sposób znaczący – oceniła.

Gość zaznaczyła, że klientów ciągle przekonuje cena i prostota skorzystania z oferty. - Jeżeli klienci potrafią zmienić operatora dla oszczędności rzędu 1 zł miesięcznie, to znaczy, że cena cały czas jest kluczowa – mówiła.

Zaznaczyła, że nie zmienia się strategia pod umowę opcyjną, którą podpisali. - Migrujemy na własną platformę IT, co poprawi jakość usług i przyspieszy interakcję z klientami – zdradziła.

Piotrowska-Oliwa wyliczyła, że za 2 lata będzie w firmie 5. rok. - Umawiałam się z udziałowcami na konkretne zadanie. Miałam zbudować wartość firmy. Kiedy osiągnie ona poziom, który satysfakcjonuje udziałowców robimy transakcję i nie mam obowiązku zostać w tej firmie. Nie oznacza to jednak, że bym nie chciała – stwierdziła.

Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder