Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Grażyna Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile może być atrakcyjny nie tylko dla Play

Z Play mamy uzupełniające się bazy klientów. Nie walczymy ze sobą. Jest jeszcze jeden operator dla którego jesteśmy podobnie atrakcyjni – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes sieci komórkowej Virgin Mobile Polska, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 22.01.2018 13:59 Publikacja: 22.01.2018 13:35

#RZECZoBIZNESIE: Grażyna Piotrowska-Oliwa: Virgin Mobile może być atrakcyjny nie tylko dla Play

Foto: tv.rp.pl

Gość przypomniała, że podpisana niedawno umowa z Play zawiera opcję na kupienie Virgin Mobile Polska w 2020 r.

- Od samego początku działamy na infrastrukturze technicznej Play. Jest to nasz partner technologiczny. Operatorzy znają się od kilku lat. Jest to duży plus przy wycenie i zamykaniu transakcji – tłumaczyła Piotrowska-Oliwa.

Zaznaczyła, że inwestorem Virgin Mobile CEE i Vergin Mobile Polska nie jest tylko firma Virgin, ale inwestorzy finansowi. - Horyzont wyjścia z transakcji telekomunikacyjnych to 5-7 lat. Można się było spodziewać, że taka transakcja sprzedaży po urośnięciu firmy nastąpi. Zakładamy, że będzie to 2020 r. - mówiła.

Virgin Mobile jest największym operatorem wirtualnym z 60 proc. udziałem w rynku.

Piotrowska-Oliwa zaznaczyła, że nie jest to transakcja sprzedaży. - Jest to umowa, która mówi o tym, że Play ma opcję na zakup. To nie oznacza, że transakcja będzie miała miejsce – tłumaczyła.

Reklama
Reklama

- Co z marką zrobi nowy właściciel trudno teraz mówić – dodała.

Przyznała, że marka Virgin Mobile stała się bardzo rozpoznawalna. - Jesteśmy na poziomie Nju Mobile i Heyah. To może być argument, żeby nam się dobrze przyjrzeć w ciągu następnych 2 lat – oceniła.

- Z Play mamy uzupełniające się bazy klientów. Nie walczymy ze sobą. Jest jeszcze jeden operator dla którego jesteśmy podobnie atrakcyjni, którego nazwy nie zdradzę – dodała.

Piotrowska-Oliwa wyjaśniła, że przez zmiany na rynku telekomunikacyjnym wydłużył się okres obecności na rynku, czyli wyjścia z inwestycji. - Inwestorzy najpierw chcieli wyjść maksymalnie do 2019 r. - przypomniała.

- Pierwsze uderzenie to był obowiązek rejestracji pre-paidów. Myśmy zarejestrowali 93 proc. naszej bazy klientów, ale spadła dostępność kart. U niektórych operatorów sięgnęło to 70 proc. U nas, z 60 tys. punktów, gdzie można było pre-paid kupić, obowiązek rejestracji w szybkim czasie było w stanie wykonać 30 tys. Koszty wzrosły, a sprzedaż pre-paida spadła - tłumaczyła Piotrowska-Oliwa.

Zdradziła, że firma jest bardzo blisko osiągnięcia granicy zyskowności.

Reklama
Reklama

- Rok 2018 może być dobry dla telefonii komórkowej. Trudno mi sobie wyobrazić coś gorszego, co mogłoby się zadziać, niż wprowadzana na łapu capu rejestracja – prognozowała.

- Można spodziewać się stabilizacji i wzrostu, odbicia się od dna – dodała.

Przyznała, że tylko operatorzy wirtualni mają potencjał bycia przejętym bez dużych konsekwencji ze strony urzędu antymonopolowego. - Kupienie takiego operatora nie zmieni przewagi rynkowej w sposób znaczący – oceniła.

Gość zaznaczyła, że klientów ciągle przekonuje cena i prostota skorzystania z oferty. - Jeżeli klienci potrafią zmienić operatora dla oszczędności rzędu 1 zł miesięcznie, to znaczy, że cena cały czas jest kluczowa – mówiła.

Zaznaczyła, że nie zmienia się strategia pod umowę opcyjną, którą podpisali. - Migrujemy na własną platformę IT, co poprawi jakość usług i przyspieszy interakcję z klientami – zdradziła.

Piotrowska-Oliwa wyliczyła, że za 2 lata będzie w firmie 5. rok. - Umawiałam się z udziałowcami na konkretne zadanie. Miałam zbudować wartość firmy. Kiedy osiągnie ona poziom, który satysfakcjonuje udziałowców robimy transakcję i nie mam obowiązku zostać w tej firmie. Nie oznacza to jednak, że bym nie chciała – stwierdziła.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama