Reklama
Rozwiń
Reklama

Centra medyczne poszerzają ofertę dla bogaczy

Pakiety uchodzące dotąd za ekskluzywne przestają wystarczać klientom. Chcą dostać więcej, bo stać ich na to

Aktualizacja: 05.01.2008 02:33 Publikacja: 05.01.2008 02:31

Centra medyczne poszerzają ofertę dla bogaczy

Foto: Rzeczpospolita

Przedstawiciele prywatnych centrów medycznych zacierają ręce. Coraz szybciej rośnie grupa zamożnych klientów, dla których posiadanie złotego czy platynowego abonamentu zdrowotnego jest sprawą równie oczywistą, jak członkostwo w ekskluzywnym klubie fitness. Większość centrów medycznych modyfikuje swoją ofertę z myślą o najbogatszych klientach.

Centrum Medyczne LIM jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy abonament – exclusive. Z badań rynkowych wynika, że najlepszy z dotychczasowych pakietów, złota karta, nie wystarcza już klientom. W skład oferty exclusive ma wejść m.in. kompleksowa opieka stomatologiczna, kompleksowe badanie stanu zdrowia (tzw. health check), a także wszystkie nowinki, jakie w 2008 r. firma chce zaproponować klientom. – Już teraz dostajemy sygnały od zainteresowanych zakupem nowego pakietu – mówi dr Krzysztof Kurek z CM LIM.

Rozszerzyć pakiet VIP dla klientów indywidualnych zamierza również Polmed. Obecnie jego oferta dla najbardziej wymagających klientów obejmuje m.in. program priorytetowej dostępności zabiegów i indywidualny program profilaktyczny, a także usługi z zakresu kosmetologii. Spółka chce jednak zaoferować więcej. – Rzeczywiście, mamy do czynienia z nowym trendem. Coraz więcej osób oczekuje szerszego zakresu usług medycznych oferowanych w ramach abonamentu – przyznaje Romuald Magdoń, wiceprezes Polmedu. – Polacy chcą korzystać z coraz nowocześniejszych metod leczniczych. Nie ulega wątpliwości, że wraz ze wzrostem PKB i wzrostem dochodów naszego społeczeństwa prywatne firmy medyczne będą mieć coraz więcej klientów. A to się przełoży na dalszy wzrost ich oczekiwań. Pakiety z najwyższej półki nie należą do tanich. Platynowy abonament dla klientów korporacyjnych w Medicover kosztuje 1013 zł (w wariancie indywidualnym) lub 2031 zł (w wariancie rodzinnym). Za pakiet exclusive w CM LIM trzeba będzie zapłacić ok. 1 tys. zł.

Na luksusowe pakiety medyczne coraz częściej decydują się też klienci korporacyjni. – Przyczyną jest wzrost zamożności firm – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Lux-Medu i Medycyny Rodzinnej.

– W ubiegłym roku pracodawcy najchętniej wybierali pakiety obejmujące opieką medyczną nie tylko samych pracowników firmy, ale także ich współmałżonków, dzieci lub rodziców.

Reklama
Reklama

Bartosz Maciejewski, rzecznik prasowy Medicover, największego gracza na rynku, jest jednak bardziej sceptyczny co do popytu na najdroższe pakiety medyczne. – Dynamika wzrostu w segmencie VIP-ów jest z natury dość ograniczona ze względu na wąską grupę odbiorców – mówi Maciejewski. – Medicover ma w swojej ofercie abonament tego typu, pod nazwą platynowy, już od kilku lat. Oferta ta od samego początku była wyposażona we wszystkie świadczenia i nie za bardzo jest ją o co uzupełniać.

Rynek prywatnych usług medycznych, na którym pierwsze skrzypce gra pięciu graczy (Medicover, Lux-Med i Medycyna Rodzinna, CM LIM i Enel-Med) o łącznych przychodach 511 mln zł, rocznie zyskuje na wartości ok. 20 proc. Z opieki w formie abonamentu dla firm i klientów indywidualnych w 2007 r. skorzystało ok. 560 tys. osób.

– W 2008 r. utrzymają się dotychczasowe trendy – prognozuje Romuald Magdoń z Polmedu. – Sądzimy, że będzie to okres intensywnego rozwoju medycznych pakietów abonamentowych i ubezpieczeń zdrowotnych. Nieunikniona jest też konsolidacja na tym rynku. Możliwe, że dojdzie do przejęć z zachowaniem dotychczasowej marki przejmowanego podmiotu.

Przedstawiciele prywatnych centrów medycznych zacierają ręce. Coraz szybciej rośnie grupa zamożnych klientów, dla których posiadanie złotego czy platynowego abonamentu zdrowotnego jest sprawą równie oczywistą, jak członkostwo w ekskluzywnym klubie fitness. Większość centrów medycznych modyfikuje swoją ofertę z myślą o najbogatszych klientach.

Centrum Medyczne LIM jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy abonament – exclusive. Z badań rynkowych wynika, że najlepszy z dotychczasowych pakietów, złota karta, nie wystarcza już klientom. W skład oferty exclusive ma wejść m.in. kompleksowa opieka stomatologiczna, kompleksowe badanie stanu zdrowia (tzw. health check), a także wszystkie nowinki, jakie w 2008 r. firma chce zaproponować klientom. – Już teraz dostajemy sygnały od zainteresowanych zakupem nowego pakietu – mówi dr Krzysztof Kurek z CM LIM.

Reklama
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Za mało kobiet w zarządach, kryzys ofert IT w UE, Trump znosi cła na żywność
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama