Przedstawiciele prywatnych centrów medycznych zacierają ręce. Coraz szybciej rośnie grupa zamożnych klientów, dla których posiadanie złotego czy platynowego abonamentu zdrowotnego jest sprawą równie oczywistą, jak członkostwo w ekskluzywnym klubie fitness. Większość centrów medycznych modyfikuje swoją ofertę z myślą o najbogatszych klientach.
Centrum Medyczne LIM jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy abonament – exclusive. Z badań rynkowych wynika, że najlepszy z dotychczasowych pakietów, złota karta, nie wystarcza już klientom. W skład oferty exclusive ma wejść m.in. kompleksowa opieka stomatologiczna, kompleksowe badanie stanu zdrowia (tzw. health check), a także wszystkie nowinki, jakie w 2008 r. firma chce zaproponować klientom. – Już teraz dostajemy sygnały od zainteresowanych zakupem nowego pakietu – mówi dr Krzysztof Kurek z CM LIM.
Rozszerzyć pakiet VIP dla klientów indywidualnych zamierza również Polmed. Obecnie jego oferta dla najbardziej wymagających klientów obejmuje m.in. program priorytetowej dostępności zabiegów i indywidualny program profilaktyczny, a także usługi z zakresu kosmetologii. Spółka chce jednak zaoferować więcej. – Rzeczywiście, mamy do czynienia z nowym trendem. Coraz więcej osób oczekuje szerszego zakresu usług medycznych oferowanych w ramach abonamentu – przyznaje Romuald Magdoń, wiceprezes Polmedu. – Polacy chcą korzystać z coraz nowocześniejszych metod leczniczych. Nie ulega wątpliwości, że wraz ze wzrostem PKB i wzrostem dochodów naszego społeczeństwa prywatne firmy medyczne będą mieć coraz więcej klientów. A to się przełoży na dalszy wzrost ich oczekiwań. Pakiety z najwyższej półki nie należą do tanich. Platynowy abonament dla klientów korporacyjnych w Medicover kosztuje 1013 zł (w wariancie indywidualnym) lub 2031 zł (w wariancie rodzinnym). Za pakiet exclusive w CM LIM trzeba będzie zapłacić ok. 1 tys. zł.
Na luksusowe pakiety medyczne coraz częściej decydują się też klienci korporacyjni. – Przyczyną jest wzrost zamożności firm – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Lux-Medu i Medycyny Rodzinnej.
– W ubiegłym roku pracodawcy najchętniej wybierali pakiety obejmujące opieką medyczną nie tylko samych pracowników firmy, ale także ich współmałżonków, dzieci lub rodziców.