Jeden procent telefonów więcej

Ponad 6 mln klientów ma obecnie P4, operator sieci Play – poinformował Joergen Bang-Jensen, prezes spółki. Jego zdaniem rynek telefonii komórkowej w Polsce urósł w pierwszej połowie roku o 1 - 2 proc.

Publikacja: 20.07.2011 11:19

Według prezesa na koniec czerwca Play miał ponad 5,9 mln klientów, co dawało spółce ponad 12-proc. udział w rynku. Ponad 800 tys. z tej liczby to posiadacze modemów szerokopasmowego dostępu do Internetu z kartami SIM.

– Szacujemy, że cały rynek urósł w pierwszym półroczu o około 1 proc. jeśli chodzi o przychody operatorów. Podobnie, naszym zdaniem, o 1 - 2 proc., wzrosła liczba klientów usług komórkowych  – powiedział Bang-Jensen.

W ciągu trzech miesięcy najmłodszy operator pozyskał nieco ponad 400 tys. klientów. – To oznacza, że w porównaniu z pierwszym kwartałem, w drugim rośliśmy nawet szybciej – mówił Bang-Jensen. 56 proc. tej bazy stanowili klienci usług pre-paid, a 44 proc. – kontraktowi.

- Od początku wejścia P4 na rynek przeszło do tej sieci 1,2 mln klientów innych operatorów, z czego 80 proc. to klienci kontraktowi – podał Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4. Według szacunków spółki w I połowie tego roku, P4 miał 70-proc. udział w rynku przenośności numerów.

- Widzimy bardzo wyraźny trend na rynku. Klienci w większości wybierają smartfony. Wspieramy ten trend, bo chcemy, aby Play był najlepszym dostawcą tych aparatów. Według informacji z rynku, jesteśmy największym dostawcą Blackbarry w Polsce – dodał Dobrzyński.

- Właściciele cały czas zastanawiają się, co dalej zrobić z firmą. To normalne rozważania – powiedział Bang-Jensen. Pytany, czy firma weźmie udział w konsolidacji rynku w Polsce powiedział: - Nie zamierzamy inwestować w telewizje, radio, otwierać własnych studiów produkcyjnych. Uważamy, że kontent można pozyskać od partnerów.

Pytany o inwestycje w sieci światłowodowe powiedział: - Nasza strategia zakłada dzierżawienie takich łączy. Gdy przestanie nam to wystarczać, zaczniemy budować własne.

P4 nie podał wyników finansowych za II kwartał. – Jesteśmy zadowoleni z przychodów. Nie jesteśmy jeszcze rentowni na poziomie wyniku operacyjnego – mówił prezes Bang-Jensen.

Według prezesa na koniec czerwca Play miał ponad 5,9 mln klientów, co dawało spółce ponad 12-proc. udział w rynku. Ponad 800 tys. z tej liczby to posiadacze modemów szerokopasmowego dostępu do Internetu z kartami SIM.

– Szacujemy, że cały rynek urósł w pierwszym półroczu o około 1 proc. jeśli chodzi o przychody operatorów. Podobnie, naszym zdaniem, o 1 - 2 proc., wzrosła liczba klientów usług komórkowych  – powiedział Bang-Jensen.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku