Polmos Bielsko-Biała walczy o rynek wódki

Polmos Bielsko-Biała chce podwoić udziały w polskim rynku wódki. Atutami mają być nowe marki i większe moce produkcyjne

Aktualizacja: 14.11.2011 03:01 Publikacja: 14.11.2011 02:57

Polmos Bielsko-Biała walczy o rynek wódki

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

– W przyszłym roku zamierzamy podwoić sprzedaż alkoholi pod należącymi do nas markami. Natomiast nasze przychody powinny zwiększyć się o 50 proc. – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała.

We wrześniu 85 proc. udziałów firmy za niemal 20 mln zł kupiła od Skarbu Państwa spółka pracownicza. Pieniądze wyłożył szwajcarski fundusz private equity Amidel. On także sfinansuje ofensywę Polmosu na polskim rynku wódki wartym ok. 10 mld zł.

Do połowy przyszłego roku firma wyda na inwestycje ok. 10 mln zł.– W grudniu pojawi się na rynku Extra Żytnia w opakowaniu z lat 80., czyli czasów, kiedy była ona jedną z najpopularniejszych wódek w Polsce – zapowiada Chojnacki.

Udziały marki w rynku wódki nie przekraczają 1 proc. Ze zleconych przez Polmos badań wynika, że w ciągu dwóch lat Extra Żytnia jest w stanie zwiększyć je do 3 – 4 proc. W przyszłym miesiącu w sklepach mają pojawić się też pierwsze wódki smakowe pod nowymi markami Bielska i Beskidzka.

Niemal 3 mln zł Polmos wyda na trzecią linię produkcyjną. Dzięki temu jego moce wzrosną o 40 proc. Firma zamierza wykorzystać je m.in. do wytwarzania alkoholi na zlecenie sieci handlowych.

194 mln zł sięgnęły w 2010 roku przychody Polmosu Bielsko-Biała. Spółka miała też 2,3 mln zł straty netto

Chojnacki wyjaśnia, że te działania to zaledwie pierwszy krok do umocnienia pozycji

Polmosu w Polsce. Obecnie swoje łączne udziały w polskim rynku wódki firma szacuje na ok. 1,5 proc. – Do końca przyszłego roku chcemy je podwoić – zapowiada Grzegorz Chojnacki.

Zdaniem Leszka Wiwały, prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, Polmosowi Bielsko-Biała, który na sprywatyzowanie czekał kilka lat, może być trudno odnieść sukces na rynku wódki. – Branża przeżywa kryzys i o utrzymanie pozycji muszą walczyć nawet największe firmy – mówi Leszek Wiwała.

Przedstawiciele branży szacują, że w 2011 r. sprzedaż wódki w Polsce spadnie o mniej więcej 5 proc.

– W przyszłym roku zamierzamy podwoić sprzedaż alkoholi pod należącymi do nas markami. Natomiast nasze przychody powinny zwiększyć się o 50 proc. – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała.

We wrześniu 85 proc. udziałów firmy za niemal 20 mln zł kupiła od Skarbu Państwa spółka pracownicza. Pieniądze wyłożył szwajcarski fundusz private equity Amidel. On także sfinansuje ofensywę Polmosu na polskim rynku wódki wartym ok. 10 mld zł.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca