Luksus pociąga kierowców

Dzięki rekordowo niskim stopom procentowym drogie auta stały się bardziej dostępne. Producenci coraz intensywniej wspierają ich sprzedaż.

Aktualizacja: 06.05.2016 07:20 Publikacja: 05.05.2016 21:00

BMW X3

BMW X3

Foto: materiały prasowe

Najskuteczniej sprzedaż aut premium wspiera tzw. wielka trójka, czyli BMW, Mercedes i Audi, które kontrolują 75 proc. światowego rynku w tym segmencie. Ale i one bardzo ostrożnie wprowadzają tańsze modele.

Według brytyjskiego portalu branżowego „Automotive News" w I kwartale 2016 r. średnia cena auta BMW spadła o 5,9 proc., do 33,7 tys. euro. Między innymi dlatego, że popyt na najmniejszy SUV X1 rośnie znacznie szybciej niż na najnowszą wersję luksusowej siódemki. Przy tym coraz bardziej zacięta staje się rywalizacja między BMW a Mercedesem, który właśnie wprowadził na rynek swój najnowszy model klasy E. BMW porównywalny model (z serii 5) będzie miał dopiero w 2017 roku. Mercedes stawia jeszcze dodatkowo na SUV-y, bo nie widać, żeby rynek miał odwracać się od tego segmentu. Z kolei Audi na ten rok zapowiedział prawdziwy wysyp nowych modeli, większość z nich będzie miała premiery w III kwartale, najprawdopodobniej podczas salonu samochodowego w Paryżu na początku października. Premier zresztą będzie znacznie więcej. Także w Paryżu zostanie pokazana m.in najnowsza Alfa Romeo – Giulietta, bardzo oczekiwana na rynku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni