Reklama

The Guardian: Seks i religia dominują w kampanii w Polsce

Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w Polsce przerodziła się w wojnę słowną o religię, seks i moralność, po tym jak dokument o wykorzystywaniu seksualnym przez duchownych postawił pytania o związki rządu z kościołem katolickim, a kampania partii rządzącej miała na celu przedstawienie obrońców praw lesbijek, gejów, biseksualistów i transseksualistów jako zagrożenie dla dzieci - pisze korespondent "The Guardian"

Aktualizacja: 23.05.2019 17:08 Publikacja: 23.05.2019 16:32

The Guardian: Seks i religia dominują w kampanii w Polsce

Foto: stock.adobe.com

Christian Davies informuje, że dokument braci Sekielskich wyświetlono w internecie już ponad 20 mln razy, co ponownie rozbudziło w Polsce debatę na temat potężnej roli Kościoła w polityce oraz regularnym utożsamianiu homoseksualizmu z pedofilią.

- W ostatniej kampanii dużym zagrożeniem byli muzułmańscy migranci. Innym razem wrogiem są Żydzi. Teraz nasza kolej - powiedział Piotr Godzisz z organizacji Lambda, która monitoruje przypadki nienawiści wobec polskiej społeczności LGBT.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Polityka
Waldemar Żurek o Zbigniewie Ziobrze: Jest w pułapce i robi dobrą minę do złej gry
Polityka
Niebezpieczne związki Mariana Banasia. Wystąpił w kanale oskarżonego o szpiegostwo
warszawa
Rafał Trzaskowski dał podwyżki swoim pracownikom. Ile można zarobić w urzędzie?
Polityka
Zbadano podejście do Tuska i Nawrockiego. Komu bardziej ufają Polacy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama