Dziewiczy rejs odbył się bez fanfar i typowej dla tego typu wydarzeń otoczki medialnej. Lot trwał tylko pół godziny i był wykonany na wysokości poniżej 3 kilometrów z prędkością około 300 km/h.
Przedstawiciel producenta, zakładów Irkut, powiedział, że ograniczony zakres pierwszego lotu był zgodny z wcześniej założonym planem. Pilot testowy Oleg Kononenko zdradził rosyjskim mediom, ze "lot przebiegał w normalnym trybie i nie wykryto żadnych przeszkód, które uniemożliwiałyby kontynuowanie testów".
Irkut MS-21-300 ma być bezpośrednia konkurencją dla Boeinga 737 MAX, Airbusa A320 Neo czy Bombardiera serii C. Linia MS-21 zakłada produkcję różniących się rozmiarami modeli 200, 300 i 400. Testowany w niedzielę model 300 może zabrać od 163 do 211 pasażerów.
MS-21 jest ulepszoną wersją samolotu Jakowlew Jak-242, który... nigdy nie został wyprodukowany. Samolot ma zastąpić wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości Tu-204.