Rusza sklep internetowy Lidla. Podbije sieć?

Lidl, drugi co do wielkości sprzedawca detaliczny rozpoczyna sprzedaż online.

Aktualizacja: 03.04.2019 16:42 Publikacja: 03.04.2019 12:24

Rusza sklep internetowy Lidla. Podbije sieć?

Foto: Bloomberg

Tego się można było spodziewać. Lidl rozpoczyna sprzedaż internetową produktów i to kolejna odsłona internetowej akcji sieci. Na początek w sklepie online pojawi się wyłącznie oferta produktów niespożywczych.

W ofercie e-sklepu znajdzie się 650 produktów. Będzie on dostępny dla klientów już w najbliższy piątek. Jeśli chodzi o metody płatności za zakupy, to dostępna będzie cała ich paleta, od kart czy przelewów po Blik-a.

Z kolei jeśli chodzi o metody dostawy, to oferta jest także dość standardowa, choć Lidl przynajmniej na tym etapie nie oferuje dostawy do paczkomatów. Nie będzie też opcji samodzielnego odbioru zamówienia w sklepie. Dostawa zakupów o wartości ponad 150 zł będzie darmowa. Zwrot będzie możliwy w ciągu 30 dni za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Czy firma poszerzy ofertę o żywność? Na obecnym etapie nie ma o tym mowy, ale jak podkreśla prezes Lidl Polska taka opcja nie jest jednoznacznie przekreślona i w przyszłości jest to otwarta kwestia.

Firma uruchomiła już wcześniej sklep internetowy z alkoholem, jednak klienci musieli zakupy odbierać osobiście. To efekt rozbieżności interpretacyjnych odnośnie sprzedaży alkoholu przez internet.

Działa też serwis internetowy Lidl Podróże z ofertami turystycznymi.

Przeczytaj też: Po wakacje do sklepu. Lidl zaczyna sprzedaż wycieczek

Decyzji Lidla trudno nie łączyć z obowiązującym od roku zakazem handlu w niedzielę. Sprzedaż online pozwala nawet na prowadzenie dostaw w ten dzień.

Przeczytaj też: Zaskakujący raport rządu o zakazie handlu. Zmian nie będzie

Zobacz także: W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku

Pytanie kiedy na decyzję Lidla odpowie jego główny konkurent czyli Biedronka. Firma od dawna podkreśla że testuje różne modele sprzedaży. Prawdopodobnie jest również gotowa na e-sklep.

Tego się można było spodziewać. Lidl rozpoczyna sprzedaż internetową produktów i to kolejna odsłona internetowej akcji sieci. Na początek w sklepie online pojawi się wyłącznie oferta produktów niespożywczych.

W ofercie e-sklepu znajdzie się 650 produktów. Będzie on dostępny dla klientów już w najbliższy piątek. Jeśli chodzi o metody płatności za zakupy, to dostępna będzie cała ich paleta, od kart czy przelewów po Blik-a.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy