Reklama

Biedronka rozda 35 tys. voucherów na zakupy. Zmusił ją UOKiK

UOKiK uznał, że Biedronka naruszała interesy konsumentów. Sieć zobowiązała się do zrobienia szkoleń dla klientów i nagrodzenia pierwszych 35 tys. osób bonami na zakupy.

Aktualizacja: 27.03.2019 12:55 Publikacja: 27.03.2019 12:49

Biedronka rozda 35 tys. voucherów na zakupy. Zmusił ją UOKiK

Foto: Bloomberg

Na stronie Biedronki opublikowana została decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, z której wynika, że Biedronka mogła naruszać zbiorowe interesy konsumentów poprzez wprowadzanie w błąd w zakresie zgłaszania wad towarów z tytułu rękojmi. 

Pracownicy Biedronki mieli nie umieszczać w protokołach reklamacyjnych informacji o wybranej formie postępowania przy zgłaszaniu wad towarów przemysłowych przez co konsumenci mieli utrudnione dochodzenie swoich roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji. Problematyczne dla klientów były też ustne reklamacje, których pracownicy sieci nie potwierdzali na piśmie, a do tego jeszcze klienci mieli być zmuszani do składania reklamacji w formie elektronicznej (nie było gotowego papierowego formularza). 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama