Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmarł profesor, który wprowadził termin "globalne ocieplenie"

Profesor Uniwersytetu Columbia, klimatolog Wallace Smith Broecker zmarł w poniedziałek w wieku 87 lat. Do powszechnego użytku wprowadził pojęcia "globalnego ocieplenia".

Aktualizacja: 19.02.2019 11:07 Publikacja: 19.02.2019 08:45

Zmarł profesor, który wprowadził termin "globalne ocieplenie"

Foto: YouTube

Profesor Wallace Smith Broecker o "globalnym ociepleniu" pisał w jednym z artykułów w 1975 roku. Przewidywał wzrost poziomu dwutlenku węgla w atmosferze, co doprowadziłoby do wyraźnego wzrostu temperatury.

- Wally był wyjątkowy, genialny i bojowy - powiedział profesor Uniwersytetu Princeton Michael Oppenheimer. - Widział on wyraźnie bezprecedensowe ocieplenie i jasno przedstawił swoje poglądy, nawet gdy niewielu było chętnych do słuchania - dodał naukowiec.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Koszmar arachnofobów. Odkryto podziemne megamiasto pająków. „To pierwszy taki przypadek"
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nauka
Żyjemy w matrixie, a wszechświat jest symulacją komputerową? Naukowcy mają odpowiedź
Materiał Partnera
GEM, Abu Simbel, Ramzes II. Co łączy Wielkie Muzeum Egipskie z polską archeologią?
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama