Absurdy RODO: ksywki zamiast nazwisk jako identyfikatory pacjentów

Briżit Bardo, Ej, Masa, Szogun, Włóczykij - tak identyfikowano pacjentów w Gminnym Ośrodku Zdrowia w województwie lubelskim. Zdaniem pracowników punktu rejestracji to nowy wymów NFZ, który przewiduję formę identyfikacji pacjentów zgodnej przepisami RODO.

Aktualizacja: 21.09.2018 19:58 Publikacja: 21.09.2018 17:24

Lista pacjentów do lekarza w jednym z gabinetów po wprowadzeniu RODO. Każdy pacjent otrzymuje pseudo

Lista pacjentów do lekarza w jednym z gabinetów po wprowadzeniu RODO. Każdy pacjent otrzymuje pseudonim i to po nim, a nie po nazwisku jest zapraszany do lekarza.

Foto: Facebook/Zbigniew Mackiewicz

Absurdy związane z RODO były przedmiotem już wielu dyskusji. Pisaliśmy o tym, że po wejściu w życie RODO z gabinetów lekarskich znikały identyfikatory lekarzy, a odwiedzającym szpitale zabroniono wchodzenia do sal szpitalnych ze względu na widoczne przy łóżkach pacjentów dane osobowe. Wojnę z RODO absurdami wytoczyło Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju i Innowacji i Urząd Ochrony Danych Osobowych wydając poradniki zawierające odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i wskazujące podstawy wdrożenia RODO. W pierwszej kolejności, przed nowym rokiem szkolnym ukazały się poradniki dla obszaru edukacji. Następnym krokiem ma być bezpłatny poradnik z obszaru ochrony zdrowia. Okazuje się, że zapotrzebowanie jest pilniejsze niż zakładano.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Zawody prawnicze
Egzaminy prawnicze 2025. Z tymi zagadnieniami zdający mieli największe problemy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku