Reklama
Rozwiń

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Państwowy operator ma problem – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że rynkowy potentat ograniczał rywalizację na rynku. Nieuczciwe praktyki biły w niezależnych operatorów.

Aktualizacja: 03.03.2021 11:37 Publikacja: 03.03.2021 11:27

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Foto: Adobe Stock

Poczta Polska (PP) posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Jednak w przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, PP musi już rywalizować na zasadach wolnej konkurencji z innymi podmiotami. PP może występować wtedy w podwójnej roli – konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy, posiadający własną infrastrukturę pocztową w wybranych miejscowościach Polski, muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby świadczyć usługi pocztowe na rzecz swoich klientów na terenie całego kraju, np. dostarczyć ich przesyłki do adresatów. Jednocześnie PP posiada na tym rynku silną pozycję rynkową. Zgodnie z prawem nie może jej wykorzystywać i zaburzać procesu konkurencji. UOKiK stwierdził jednak, że praktyki stosowane przez PP mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję