Reklama

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Państwowy operator ma problem – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że rynkowy potentat ograniczał rywalizację na rynku. Nieuczciwe praktyki biły w niezależnych operatorów.

Aktualizacja: 03.03.2021 11:37 Publikacja: 03.03.2021 11:27

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Foto: Adobe Stock

Poczta Polska (PP) posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Jednak w przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, PP musi już rywalizować na zasadach wolnej konkurencji z innymi podmiotami. PP może występować wtedy w podwójnej roli – konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy, posiadający własną infrastrukturę pocztową w wybranych miejscowościach Polski, muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby świadczyć usługi pocztowe na rzecz swoich klientów na terenie całego kraju, np. dostarczyć ich przesyłki do adresatów. Jednocześnie PP posiada na tym rynku silną pozycję rynkową. Zgodnie z prawem nie może jej wykorzystywać i zaburzać procesu konkurencji. UOKiK stwierdził jednak, że praktyki stosowane przez PP mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Reklama
Reklama