Dlaczego PiS stawia na „Plan Dudy”? Wielkie inwestycje popierają też wyborcy opozycji

Prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki od kilku dni systematycznie mówią o roli inwestycji publicznych w walce z kryzysem. W środę odbyła się specjalna konferencja dotycząca CPK, na której politycy mówili, że inwestycja przyniesie 150 tysięcy miejsc pracy. Jak dowiaduje się „Rzeczpospolita”, zaplecze prezydenta podjęło decyzję o tym kierunku kampanii po analizie wyniku wewnętrznych sondaży, które zostały przygotowane przez jedną z agencji badań rynku.

Aktualizacja: 04.06.2020 06:44 Publikacja: 03.06.2020 15:17

Dlaczego PiS stawia na „Plan Dudy”? Wielkie inwestycje popierają też wyborcy opozycji

Foto: Fot. Adam Guz/KPRM

„Rzeczpospolita” widziała te badania. W pierwszym pytaniu zapytano Polaków, czy w czasie kryzysu powinno się uruchamiać inwestycje publiczne, żeby zachować miejsca pracy. 78 proc. ankietowanych zgodziło się z tym. 16 proc nie miało zdania, a 6 proc. nie zgadzało się. Ponad 70 proc. elektoratów głównych partii opozycyjnych (poza Konfederacją) też zgadzało się z twierdzeniem, że inwestycje są potrzebne.

W drugim pytaniu postawiono tezę, że wielkie inwestycje, jak CPK czy przekop Mierzei Wiślanej, pomagają ratować gospodarkę. 70 proc. poparło to. Jak się dowiadujemy, również 35 proc. wyborców Rafała Trzaskowskiego się z tym zgadza i ponad połowa wyborców innych kandydatów.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki