Na odcinkach Żurawica – Przemyśl i Przeworsk – Jarosław zostaną odnowione tory, co poprawi punktualność połączeń dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Zmodernizowane będą także stacje na trasie.

Wygodniejsza dla podróżnych ma być stacja Przeworsk. Efektem przebudowy dwóch peronów oraz przejścia między peronami będą ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Pojawią się także windy. Wyremontowane perony zyskają nową nawierzchnię, wiaty, ławki, tablice informacyjne. Według PLK, przyczyni się to do zwiększenia bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania.

W sierpniu kontynuowana będzie odnowa stacji Jarosław. Zostanie m.in. przebudowany peron nr 1, położony przy budynku dworca. Na podkarpackiej linii trwają także prace mające przystosować ją do większych prędkości pociągów – 120 kilometrów na godzinę. W tym roku przebudowa obejmie 14 obiektów inżynieryjnych na szlaku Przeworsk – Jarosław, w tym 10 wiaduktów, 2 mosty i 2 przepusty. Na szlaku Żurawica – Przemyśl poprawę warunków przejazdu ma zapewnić remont 7 obiektów, m.in: 5 wiaduktów i mostu. Natomiast pomiędzy Żurawicą a Przemyślem, prócz remontu torów, odnowiony będzie przejazd kolejowo-drogowy.

Kolej poprawia warunki jazdy na linii Rzeszów – Przemyśl - Medyka od 2010 roku. W tym czasie Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na inwestycje już ponad ćwierć miliona złotych. Na trasie jest 146 km nowych torów i kilkanaście rozjazdów, 71 kilometrów nowej sieci trakcyjnej, kilkadziesiąt przebudowanych mostów i wiaduktów. Wygodniejszą obsługę zapewniono pasażerom na 5 stacjach (Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław, Przemyśl) oraz 6 przystankach (Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie). Poprawił się także poziom bezpieczeństwa na 50 przejazdach kolejowo-drogowych.

W latach 2007-2015 PLK przeznaczyły na wszystkie inwestycje na Podkarpaciu 2,4 mld zł. Oprócz modernizacji kluczowej dla regionu linii E30, w ubiegłym roku zakończyła modernizacja linii nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice, która poprawiła nie tylko bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale także usprawniła ruch między województwem świętokrzyskim a podkarpackim.

Natomiast w latach 2016-2023 kolej przeznaczy łącznie na modernizację podkarpackich linii blisko 1,2 mld złotych. Duże inwestycje czekają odcinek pomiędzy Krakowem a Rzeszowem. W latach 2016-2017 PLK planuje dokończyć modernizację trasy na odcinku Ropczyce – Sędziszów. Za pół miliarda złotych wyremontowane zostaną tory, przebudowane stacje, powstaną nowe mosty i wiadukty. Po modernizacji zwiększy się bezpieczeństwo, a pociągi pojadą z prędkością 160km/h, co wpłynie na dalsze skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Rzeszowem a Krakowem. Kolejnym etapem prac na E 30 będzie rewitalizacja odcinka Przeworsk- granica państwa zaplanowana do 2023 roku.