Aktualizacja: 30.01.2017 17:50 Publikacja: 30.01.2017 17:50
Foto: Fotorzepa/Bartek Sadowski
Początkowo, do lipca 2018 r. zamknięte zostaną oba tory między Podstolicami a Koninem (60 km). Później, od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r., nie będzie komunikacji kolejowej na 40 km odcinku Konin – Barłogi i wtedy tam przeniosą się najcięższe prace modernizacyjne.
PLK PKP - realizator tego unowocześnienia - wraz z samorządem Wielkopolski i regionalnym przewoźnikiem Kolejami Wielkopolski przygotowują zastępczą komunikację autobusową. Zapowiadają, że w ciągu doby będą odbywały się 93 kursy autobusowe dla obecnych pasażerów pociągów i ich trasy wytyczono zarówno drogą krajową 92, jak i autostradą A2. Pomimo tego, czas podróży między Koninem a Poznaniem wydłuży się z obecnych ponad 60 min. do blisko 100 min. a jazda z Konina do Wrześni, dzisiaj zajmująca ok. 45 min. potrwa blisko 115 min. Dotknie to, co najmniej 7 tys. osób, które każdego dnia na tych trasach korzystają z usług Kolei Wielkopolskich. W poniedziałek przedstawiciele PLK PKP w Poznaniu utrzymywali, że choć przewidują wystąpienia utrudnień dla pasażerów, to jednak zminimalizuje je "sprawna komunikacja podczas modernizacji lini". Zwracają uwagę na olbrzymi zakres tej inwestycji i wieloletnie korzyści z niej płynące.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Więcej połączeń, krótsze czasy przejazdów, wygodniejsze podróże – w połowie grudnia kolej zmienia rozkład jazdy.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas