Aktualizacja: 30.01.2017 17:50 Publikacja: 30.01.2017 17:50
Foto: Fotorzepa/Bartek Sadowski
Początkowo, do lipca 2018 r. zamknięte zostaną oba tory między Podstolicami a Koninem (60 km). Później, od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r., nie będzie komunikacji kolejowej na 40 km odcinku Konin – Barłogi i wtedy tam przeniosą się najcięższe prace modernizacyjne.
PLK PKP - realizator tego unowocześnienia - wraz z samorządem Wielkopolski i regionalnym przewoźnikiem Kolejami Wielkopolski przygotowują zastępczą komunikację autobusową. Zapowiadają, że w ciągu doby będą odbywały się 93 kursy autobusowe dla obecnych pasażerów pociągów i ich trasy wytyczono zarówno drogą krajową 92, jak i autostradą A2. Pomimo tego, czas podróży między Koninem a Poznaniem wydłuży się z obecnych ponad 60 min. do blisko 100 min. a jazda z Konina do Wrześni, dzisiaj zajmująca ok. 45 min. potrwa blisko 115 min. Dotknie to, co najmniej 7 tys. osób, które każdego dnia na tych trasach korzystają z usług Kolei Wielkopolskich. W poniedziałek przedstawiciele PLK PKP w Poznaniu utrzymywali, że choć przewidują wystąpienia utrudnień dla pasażerów, to jednak zminimalizuje je "sprawna komunikacja podczas modernizacji lini". Zwracają uwagę na olbrzymi zakres tej inwestycji i wieloletnie korzyści z niej płynące.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas