Na Dzień Dziecka tradycyjne stają się już różnego rodzaje promocje dla najmłodszych. Nie inaczej jest na kolei. PKP Intercity już parę dni temu poinformowało o specjalnej promocji dla najmłodszych pasażerów z okazji Dnia Dziecka. Oferta jest naprawdę atrakcyjna, gdyż dzieci do 16 roku życia będą mogły tego dnia podróżować bezpłatnie w drugiej klasie wszystkich kategorii pociągów PKP IC – nie tylko w najtańszych TLK, ale także pociągami IC, EIC i EIP.

Dzieci poniżej czwartego roku życia mogą podróżować pociągami PKP IC na podstawie biletu jednorazowego z ulgą 100 procent (jak zawsze), a w przypadku dzieci między 4 a 16 rokiem życia bilet z miejscówką na 1 czerwca należy pobrać w kasie i mieć ze sobą dokument potwierdzający wiek dziecka. Bilety na 1 czerwca dostępne są od 23 maja. Nie da się ich (z wyjątkiem biletów dla dzieci poniżej 4 roku życia, które są w stałej ofercie), pobrać przez internetowy system sprzedaży. PKP Intercity tłumaczy, że to dlatego, że jest to „oferta okazjonalna".

Nie tylko PKP Intercity przygotowało ofertę z okazji Dnia Dziecka. Również Polregio ma dla najmłodszych specjalną ofertę. W rozmowie z „Rzeczpospolitą" przedstawiciel przewoźnika nieoficjalnie jeszcze podał, że 1 czerwca dzieci między 4 a 16 rokiem życia będą mogły skorzystać z oferty biletu za 1 zł. Bilet będzie można kupić w kasach biletowych i u konduktora. Niestety, również nie będzie można kupić tych biletów przez internet. Według przewoźnika kasy całkowicie wystarczą dla skorzystania z oferty na Dzień Dziecka.

Również lokalni przewoźnicy będą mieli prawdopodobnie oferty na Dzień Dziecka. Nie potwierdzając nie zaprzeczyła temu np. Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

- W minionych latach w ŁKA dzieci i młodzież podróżowały bezpłatnie i w tym roku planujemy podobną ofertę – poinformowała „Rzeczpospolitą" rzeczniczka prasowa ŁKA Marta Markowska.

W przypadku tego przewoźnika nie będzie problemu z biletami. Dzieciom do 16 roku życia 1 czerwca wystarczy dokument potwierdzający wiek, by mogły podróżować za darmo – bilet ma nie być konieczny.

W ofertach na Dzień Dziecka, które są naprawdę atrakcyjne (i dają się łączyć np. z Biletem Rodzinnym w PKP IC), uderza fakt, że nie można z nich skorzystać przez internet. Tymczasem ten kanał sprzedaży biletów już teraz wyprzedza tradycyjne kasy biletowe, także dlatego, że kas biletowych jest coraz mniej. Przewoźnicy sprawiają wrażenie, jakby nie umieli z dużym wyprzedzeniem przygotować swoich systemów sprzedaży na okazjonalne oferty.