- Teatry stoją przed podwójnym wyzwaniem: jak promować swoje produkcje i jak spiąć budżet przy spadających wpływach z biletów i subsydiów - mówi Alexandre Vernier, stojący na czele agencji ODW Regie, która jest zaangażowana w całą akcję.

To właśnie agencja ODW Regie będzie odpowiedzialna za emisję czterominutowych bloków reklamowych przed rozpoczęciem spektakli - przez dwie minuty widzowie będą oglądać reklamy, a potem wyświetlone zostaną trailery sztuk, które wkrótce będą miały premierę.

- Nie chodzi o zirytowanie bywalców teatru, ale zaoferowanie im czegoś do obejrzenia przed rozpoczęciem sztuki - zapewnia Vernier.

Vernier dodaje, że - ze względu na elitarny charakter rozrywki, jaką oferuje teatr - reklamowane będą w nim jedynie produkty luksusowe: samochody, biżuteria czy perfumy.

AFP odnotowuje, że już dziś trailery sztuk teatralnych są umieszczane w mediach społecznościowych, w blokach reklamowych przed seansami emitowane są również w kinach.

Karine Marchi, współzarządzająca czterema teatrami w Paryżu podkreśla, że w ten sposób teatry mają okazję promować własne produkcje. Według niej teatry zbyt długo nie korzystały z trailerów, dobrze znanych od lat bywalcom kin.

Sceptyczna jest natomiast Jacques Mailhot prowadzący teatr "Dwa Osły" w Paryżu. - Dziś jesteśmy bombardowani reklamami zewsząd, naprawdę potrzebujemy ich więcej? - pyta.