Tag:

Handel

Krzysztof Adam Kowalczyk: Czy naprawdę już wygraliśmy z nadmierną inflacją?

Podany we wtorek wskaźnik inflacji bazowej ujawnia, że bank centralny nie może jeszcze otrzepać rąk po wykonanej robocie. I ogłaszać sprowadzenia wzrostu cen do celu inflacyjnego NBP.

Wojna Lidla i Biedronki zwiększy długi sklepów

55,5 proc. Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami i tańszych wielkanocnych zakupów. Odbije się to jednak na całym sektorze, już tonącym w długach.

Lidl ponownie uderza w Biedronkę. Co zarzuca konkurentowi niemiecka sieć?

Wojna reklamowa Biedronki z Lidlem toczy się bez pardonu, a jeńców nikt nie bierze. Lidl wykonał właśnie kolejne uderzenie, podkreślając różnice cen w sklepach większego konkurenta.

Sklep sprzedaje nieodebrane paczki Amazona. "Kupowanie kota w worku"

Sklep „Pile ou Face” (Orzeł czy reszka) w Brukseli prowadzi loteryjną sprzedaż zapieczętowanych przesyłek Amazona, nie odebranych przez klientów, którzy je zamówili. To kupowanie kota w worku (cena zależy od wagi), ale można trafić na coś wartościowego.

Electrolux nie wjedzie do Rosji przez Chiny

Zachodni producenci sprzętu AGD zaczęli blokować dostawy swoich towarów do Rosji poprzez tzw. import równoległy, czyli przez kraje trzecie. W umowach wpisują zakaz reeksportu. Sprawdzają też sprzedaże na platformach internetowych.

Nowe dane GUS zaskakują. Mocny spadek eksportu do krajów UE

Aż o 12 proc. spadł w styczniu polski eksport, najmocniej do krajów Unii Europejskiej, wynika z najnowszych danych GUS.

VAT na żywność elementem wojny cenowej Lidla i Biedronki. Kto go zapłaci?

Lidl i Biedronka walczą na reklamy, informacje na paragonach i plakatach. Kolejnym polem starcia gigantów jest powrót VAT na żywność i wcale nie jest pewne, że to klienci go zapłacą. Sieci przynajmniej w części mogą wziąć podatek na siebie.

Ceny znów mogą mocniej rosnąć, ale wojna dyskontów trzyma rynek w szachu

Choć ceny nadal są wyższe niż przed rokiem, tempo ich wzrostu od miesięcy stopniowo wyhamowuje. Powrót VAT na żywność może to zmienić.

Wpadka Biedronki. Chciała pochwał, ale klienci powiedzieli, co myślą

Biedronka zapytała klientów w mediach społecznościowych, za co przyznaliby jej Oscara. Odpowiedzi klientów pokazują skalę niezadowolenia z agresywnego marketingu.

Lego szuka nowości. Stawia na Fortnite i gry

W pandemii firma miała prawdziwe żniwa, ale późniejsze lata już nie mogły dać powtórzenia takich wyników. Jednak w 2023 roku, mimo ograniczania wydatków konsumenckich i kurczącego się rynku zabawek, Lego urosło.